Rozpoczął się remont schodów na moście Dworcowym

Zaczęły się prace związane z przebudową schodów po południowej stronie mostu Dworcowego. Prowadzą one na plac przed budynkiem starego dworca Poznań Główny oraz na perony nr 2 i 5, a także z wymianą nawierzchni chodnika na południowym moście Dworcowym.

Rozpoczął się remont schodów na moście Dworcowym fot. PIM
Rozpoczął się remont schodów na moście Dworcowym fot. PIM

Prace rozpoczną się w piątek, 22 maja, od wymiany zniszczonej nawierzchni chodnika na moście. W związku z tym już w nocy z czwartku na piątek (z 21 na 22 maja) wprowadzona została tymczasowa organizacja ruchu. Dwa pasy ruchu na całej długości południowego mostu Dworcowego, z których będą mogli korzystać kierowcy, zostaną zwężone do szerokości 3 metrów każdy. Ruch pieszych zostanie utrzymany, ponieważ prace będą prowadzone najpierw na jednej, a po ich zakończeniu - na drugiej połowie chodnika.

W pierwszym etapie zaplanowanych robót wykonawca zajmie się również schodami prowadzącymi na plac przed budynkiem starego dworca Poznań Główny. Zarówno one, jak i schody prowadzące na perony nr 2 i 5, są w złym stanie technicznym. Elementy betonowe o słabej jakości skorodowały wskutek działań erozyjnych i niesprawnego odwodnienia. Wpływ na pęcznienie betonu, prowadzące do rozsadzania i deformacji okładzin kamiennych na stopniach oraz podestach schodów, miało również działanie środków odladzających używanych w okresach zimowych. 

Prace związane z zewnętrznymi okładzinami schodów prowadzących na plac nie będą początkowo wymagały zamykania na nich ruchu. Nastąpi ono dopiero wówczas, gdy zakończy się wymiana nawierzchni chodnika na moście. Do tego czasu, przy zdejmowaniu okładzin, ruch tymczasowo może odbywać się po zwężonej powierzchni.

Więcej trudności do pokonania wykonawca będzie miał przy zaplanowanej w dalszej kolejności rozbiórce, montażu i betonowaniu schodów peronowych. Ze względu na niewystarczającą szerokość przejścia między nimi a krawędzią peronu oraz obecność trakcji, będzie musiał - odpowiednio zabezpieczając miejsce prowadzonych prac - uwzględnić ruch pociągów i część robót prowadzić w godzinach nocnych.

Ruch pieszych na schody prowadzące na obie strony placu dworcowego ma wrócić w pierwszym kwartale przyszłego roku, zaś na schody peronowe - do końca  II kwartału przyszłego roku.

PIM