Zmiany przy rondzie Rataje

Przebudowa układu komunikacyjnego w rejonie ronda Rataje jest coraz bardziej zaawansowana. Od najbliższego wtorku (9 marca) na wjeździe z ul. Jana Pawła II kierowcy będą mieli do dyspozycji już nie tylko jeden, a dwa pasy ruchu. Z kolei na ul. Zamenhofa konieczne jest wyłączenie z użytkowania przejścia dla pieszych. Kontynuowane są również prace na ul. Krzywoustego od strony autostrady A2.

Galeria zdjęć z ronda Rataje - grafika artykułu
Zmiany przy rondzie Rataje fot. PIM

Postęp robót najbardziej widoczny jest na ul. Jana Pawła II. Na jezdni prowadzącej do ronda Rataje układana jest nowa nawierzchnia. Od 9 marca, na odcinku przed samą tarczą ronda, kierowcy będą mogli już korzystać z pasa ruchu dla pojazdów jadących w prawo w kierunku centrum. Dla wjeżdżających na rondo ulicą Jana Pawła II dostępne będą więc dwa pasy ruchu: jeden dla pojazdów jadących w lewo i prosto oraz drugi dla skręcających w prawo. Na ul. Jana Pawła II w dalszym ciągu trwa przebudowa torowiska i jezdni, powstaje chodnik z drogą rowerową. Zasadnicze prace na tej ulicy potrwają do końca marca.

Ekipy budowlane pod koniec stycznia rozpoczęły również przebudowę torowiska tramwajowego na ul. Zamenhofa - na odcinku od tarczy ronda do rejonu ul. Piłsudskiego. W związku z koniecznymi pracami, od wtorku (9 marca) niedostępne będzie przejście dla pieszych przez ul. Zamenhofa przy tarczy ronda. Prosimy pieszych o korzystanie z przejść w pozostałych trzech częściach ronda.

Aktualne tramwaje w rejon ronda Rataje dojeżdżają do przystanków końcowych: Os. Piastowskie z kierunku od ronda Starołęka oraz Rondo Rataje z kierunku od AWF. Planowany termin zakończenia prac na ul. Zamenhofa to trzeci kwartał tego roku. Wtedy to będzie możliwe uruchomienie relacji tramwajowej północ-południe, czyli pomiędzy rondami Śródka i Starołęka.

Inwestycja w rejonie ronda Rataje odmieni jeden z najważniejszych węzłów komunikacyjnych w Poznaniu. Obejmuje ona przebudowę trasy tramwajowej i infrastruktury autobusowej, poprawę warunków jazdy dla kierowców oraz korzyści dla pieszych i rowerzystów za sprawą m.in. wydzielonego torowiska, wydłużonych przystanków tramwajowo-autobusowych, buspasów, chodników, dróg rowerowych i dodatkowych pasów ruchu dla samochodów. Pojawią się także nowe nasadzenia zieleni, zarówno na tarczy ronda jak i przylegających ulicach.

Koniec wszystkich robót budowlanych wraz z odbiorami technicznymi i uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie planowany jest na marzec 2022 r.

RB, PIM