Budowa trasy tramwajowej Naramowice - najważniejsze informacje

W nocy z 29 na 30 maja wprowadzona zostanie zmiana organizacji ruchu związana z budową nowej trasy tramwajowej na Naramowice wraz z drogami oraz węzła Lechicka/Naramowicka.

Budowa trasy tramwajowej Naramowice - najważniejsze informacje - grafika artykułu
Budowa trasy tramwajowej Naramowice - najważniejsze informacje

- Na północy Poznania należy liczyć się z objazdami i zmianami w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej, dlatego prosimy o zachowanie szczególnej ostrożności w rejonie prac oraz zwracanie uwagi na bieżące oznakowanie. Warto rozważyć opcję pozostawienia samochodu w domu na rzecz autobusów, dla których przygotowaliśmy siatkę buspasów. Liczymy, że dzięki nim pasażerowie sprawnie dojadą do celu - mówi Justyna Litka, prezes spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie.

W ramach zasadniczej zmiany organizacji ruchu ul. Naramowicka zostanie zamknięta na dwóch odcinkach: od ul. Słowiańskiej do zjazdu przy ul. Naramowickiej 31 (przed przystankiem autobusowym) oraz od ul. Serbskiej do ul. Lechickiej (nie dotyczy dojazdów do posesji). Przejezdne w obu kierunkach pozostaną ulice przecinające ul. Naramowicką, czyli ul. Serbska oraz ul. Włodarska/Ziarnista.

Dojazd do poszczególnych posesji zostanie zachowany, podobnie jak ruch pieszych i rowerzystów (w zależności od postępu robót, może on zostać wytyczony tymczasowymi trasami). Ponadto prace wymagały przeniesienia stacji Poznańskiego Roweru Miejskiego Wilczak i skorygowania strefy wypożyczeń Włodarska (znajdą się w pobliżu dotychczasowych lokalizacji).

Skrzyżowanie ulic Lechickiej i Naramowickiej nie zostanie całkowicie zamknięte, ale znacząco zmieni się organizacja ruchu. Część relacji pozwolą zachować specjalne łącznice, które umożliwią wyłączenie centrum skrzyżowania. Jedną łącznicę zrealizowano przy stacji paliw Lotos (północno-zachodnia strona). Drugą natomiast w ciągu ul. Lechickiej, w relacji wschód-zachód.

https://www.youtube.com/watch?v=pDNLOznhj90&feature=emb_logo

W ramach zasadniczej zmiany organizacji ruchu, na ul. Lechickiej wprowadzony zostanie zakaz poruszania się pojazdów o masie powyżej 16 ton. Będzie obowiązywał na odcinku między ul. Serbską a rondem Obornickim w godzinach szczytu porannego (między 7:00 a 9:00) i popołudniowego (między 15:00 a 18:00).

W trakcie budowy na Naramowicach warto korzystać z komunikacji miejskiej, której funkcjonowanie ułatwią wprowadzone w maju buspasy. Poruszać się po nich będą mogły także rowery, motory, motocykle, pojazdy elektryczne, taksówki i służby miejskie. System buspasów usprawni przejazdy autobusów i to nie tylko tam, gdzie poprowadzone objazdem będą linie kursujące dotychczas ul. Naramowicką. Nowe buspasy wprowadzono także na ul. Serbskiej oraz nieco dalej - na ul. Stoińskiego i ul. Wiechowicza, by pasażerowie mogli przesiąść się na przystanku Kurpińskiego na Poznański Szybki Tramwaj. Sieć uzupełnia także buspas na ul. ks. Mieszka I (między ul. Słowiańską i ul. Pułaskiego w stronę centrum).

Infrastruktura autobusowa pojawiła się również w rejonie węzła Lechicka/Naramowicka - jezdnia ul. Lechickiej została poszerzona pomiędzy ul. Murawa a wjazdem na stację paliw. W przeciwieństwie do pozostałych pojazdów, autobusy będą mogły skręcić z ul. Lechickiej od strony mostu Lecha w lewo w ul. Murawa oraz w lewo w ul. Naramowicką z wykorzystaniem łącznika przy stacji paliw Lotos.

Jak informuje Zarząd Transportu Miejskiego, autobusy linii nr 151, 167 i 911 na odcinku od Wilczaka do Naramowic kursować będą przez ulice Słowiańską i Murawa. Wyłączone z użytkowania zostaną przystanki Naramowicka, Włodarska i Naramowicka/Serbska na ulicy Naramowickiej. Linia nr 144 zostanie wzmocniona i zsynchronizowana z linią nr 146, która zostanie skierowana przez Kurpińskiego - łącznie autobusy będą kursować co 10 minut, tak żeby umożliwić dogodniejszy dojazd do trasy Poznańskiego Szybkiego Tramwaju.

PIM

Załączniki