Kolejny etap budowy drogi rowerowej wzdłuż ul. Dolna Wilda

Budowa drogi rowerowej wzdłuż ul. Dolna Wilda, która połączy okolice parku Jana Pawła II na Wildzie z ul. Półwiejską i Krakowską w centrum Poznania, wkracza w kolejną fazę. W środę, 3 czerwca, drogowcy rozpoczną prace nad jej kolejnym odcinkiem - od skrzyżowania z ul. Spychalskiego do ul. Górna Wilda. W związku z tym wprowadzona zostanie na nim tymczasowa organizacja ruchu.

Kolejny etap budowy drogi rowerowej wzdłuż ul. Dolna Wilda
Kolejny etap budowy drogi rowerowej wzdłuż ul. Dolna Wilda

Do tej pory prace prowadzone były na odcinku od skrzyżowania z ulicami Świętego Jerzego i Żelazka do skrzyżowania z ul. Spychalskiego. Wykonawca od początku kwietnia przeprowadził roboty rozbiórkowe, po czym przystąpił do trwającej jeszcze budowy zaprojektowanych zatok postojowych, chodnika i drogi rowerowej. Na tym odcinku ul. Dolna Wilda prowadzone są również prace związane z instalacjami podziemnymi.

W związku z prowadzonymi robotami na odcinku od ul. Świętego Jerzego i Żelazka do skrzyżowania z ul. Spychalskiego na ul. Dolna Wilda obowiązuje ruch jednokierunkowy, w kierunku Dębca. Od środy, 3 czerwca, ruch jednokierunkowy w kierunku Dębca obowiązywał będzie również na odcinku od skrzyżowania z ul. Spychalskiego do ul. Górna Wilda. Prace prowadzone będą także na chodnikach, ale piesi będą mieli możliwość bezpiecznego przemieszczania się.

Pojazdy zmierzające z Dębca w stronę centrum poprowadzone zostaną objazdem przez ul. Żelazka i Drogą Dębińską. Dojazd do ul. Olimpijskiej i okolic ul. Półwiejskiej zapewni objazd przez ulice Świętego Jerzego, Wierzbięcice, rynek Wildecki, Górna Wilda.

Nowa, dwukierunkowa i ponad kilometrowa droga rowerowa o szerokości od 2 do 2,5 metra, powstaje po zachodniej stronie ul. Dolna Wilda, na odcinku od ulic Świętego Jerzego do ul. Górna Wilda. Jej dalszy przebieg będzie prowadził po wschodniej stronie ul. Górna Wilda, w kierunku ul. Królowej Jadwigi, a ostatni, około 70-metrowy odcinek drogi o szerokości 2 metrów, połączy - wzdłuż ulicy Półwiejskiej - ul. Królowej Jadwigi z ul. Krakowską.

Przebudowane i dostosowane do ruchu rowerowego zostaną sygnalizacje świetlne na skrzyżowaniach ul. Dolna Wilda i Świętego Jerzego, ul. Górna Wilda i Królowej Jadwigi oraz ul. Półwiejskiej i ul. Krakowskiej. Wzdłuż trasy powstanie chodnik, a także zatoki postojowe do parkowania równoległego przy krawędzi jezdni.

PIM

Załączniki