Rondo rataje - pierwsze płyty torowe na placu bodowy

Trwa przebudowa układu komunikacyjnego w rejonie ronda Rataje. Ze względu na duży zakres inwestycji podzielono ją na etapy. W tym roku rozpocznie się montaż nowego torowiska przy ul. Jana Pawła II.

Rondo rataje - pierwsze płyty torowe na placu bodowy (foto: PIM) - grafika artykułu
Rondo rataje - pierwsze płyty torowe na placu bodowy (foto: PIM)

- Obok budowy trasy tramwajowej na Naramowice to właśnie przebudowa Ronda Rataje jest dzisiaj najważniejszą komunikacyjną inwestycją w trwającej ofensywie inwestycyjnej w całym Poznaniu. Bardzo cieszą mnie widoczne gołym okiem postępy prac na tej inwestycji. Wierzę, że zgodnie z planem na wiosnę 2022, mieszkańcom Poznania, głównie podróżującym komunikacją publiczną, efekty tej inwestycji wynagrodzą wszelkie niedogodności - mówi Jacek Jaśkowiak, prezydent Poznania.

Najbardziej zaawansowane prace toczą się aktualnie na ul. Jana Pawła II, na odcinku przylegającym do ronda. Prowadzone są zarówno w miejscu zdemontowanego torowiska, jak i jezdni.

- W bieżącym tygodniu rozpoczęły się roboty związane z montażem betonowej płyty torowej i podkładów pod torowisko, na których docelowo ułożone zostaną szyny tramwajowe. Równolegle trwają prace związane z budową konstrukcji jezdni w ul. Jana Pawła II, głównie od strony dworca autobusowego - mówi Grzegorz Bubula, wiceprezes spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie.

Na kolejne dni także zaplanowano prace związane z konstrukcją jezdni ul. Jana Pawła II, na którą na początku grudnia zostanie przełożony ruch, a rozebrana zostanie część jezdni po której obecnie poruszają się kierowcy.

Do końca roku powinny się rozpocząć również prace związane z montażem torowiska tramwajowego oraz roboty drogowe na skrzyżowaniu ul. św. Rocha z ul. Jana Pawła II.

Prace drogowe prowadzone są także na samej tarczy ronda Rataje oraz na ul. Bolesława Krzywoustego - na odcinku od autostrady A2 i drogi S11.

W dalszym ciągu w rejonie placu budowy obowiązuje zmieniona organizacja ruchu, dlatego prosimy o zachowanie szczególnej ostrożności i zwracanie uwagi na oznakowanie. O kolejnych zmianach w obrębie prowadzonych prac będziemy informować z wyprzedzeniem.

Inwestycja obejmuje m.in. budowę wydzielonego torowiska, wydłużonych przystanków tramwajowo-autobusowych, buspasów, chodników, dróg rowerowych i dodatkowych pasów ruchu dla samochodów.

Harmonogram zakłada zakończenie robót w ul. Jana Pawła II w I kwartale 2021 r., następnie prace skupią się na ul. Zamenhoffa i Krzywoustego. Koniec wszystkich robót budowlanych wraz z odbiorami technicznymi i uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie planowany jest na marzec 2022 r.

PIM

sieci społecznościowe