Poznański Budżet Obywatelski 2022

Rozpoczęło się składanie projektów do Poznańskiego Budżetu Obywatelskiego 2022. Podobnie jak w latach ubiegłych, Mieszkańcy Poznania mogą zgłaszać swoje pomysły. Termin zbierania wniosków potrwa do 31 maja 2021 roku.

Poznański Budżet Obywatelski 2022 - grafika artykułu
Poznański Budżet Obywatelski 2022

Głosowanie w ramach Poznańskiego Budżetu Obywatelskiego 2022 rozpocznie się 1 października i potrwa
do 22 października 2021 roku.

Tak jak w poprzednich latach, każdy poznaniak może zgłosić maksymalnie 3 projekty. Do każdego zgłoszenia musi być dołączona lista poparcia z podpisami minimum 10 mieszkańców. Wypełniony formularz można przekazać w następujący sposób:

W tym roku potwierdzenie oddania głosu będzie odbywać się za pomocą kodu SMS. Do każdego numeru telefonu przypisanych jest maksymalnie 5 kodów weryfikujących, umożliwiających oddanie głosu.

Harmonogram PBO 2022

  • 4 maja - 31 maja - zbieranie wniosków
  • 4 maja - 20 sierpnia - weryfikacja wstępna Gabinetu Prezydenta oraz opiniowanie wniosków przez wydziały merytoryczne i Miejskiego Konserwatora Zabytków
  • 4 maja - 25 czerwca - opiniowanie wniosków przez Wydział Gospodarki Nieruchomościami
  • 23 sierpnia - 27 sierpnia - weryfikacja opinii wydziałów merytorycznych przez Gabinet Prezydenta
  • 30 sierpnia - 24 września - opiniowanie projektów przez rady osiedli
  • 30 sierpnia - 10 września - składanie odwołań
  • 30 sierpnia - 24 września - spotkania odwoławcze
  • 27 września - 30 września - zatwierdzenie ostatecznej listy projektów
  • 30 września - losowanie numerów na liście głosowania
  • 1 października - 22 października (do godz. 12:00) - głosowanie
  • do 5 listopada - ogłoszenie wyników

Wszelkie informacje na temat Poznańskiego Budżetu Obywatelskiego 2022 są dostępne na stronie PBO 2022 oraz pod numerem telefonu Biura Poznań Kontakt 61 646 33 44.

KR