Skład i zakres działania Gminnego Biura Spisowego
Do zadań Gminnego Biura Spisowego należy:
a. prowadzenie działań promujących spis, a zwłaszcza samospis, we współpracy z Wojewódzkim Biurem Spisowym (WBS), w oparciu o materiały przygotowane w Centralnym Biurze Spisowym (CBS);
b. przeprowadzenie odpowiedniej akcji informacyjnej i popularyzacyjnej, mającej na celu nabór wystarczającej liczby kandydatów na rachmistrzów terenowych i monitorowanie jej oddziaływania; w oparciu o materiały przygotowane w CBS oraz w ścisłej współpracy z WBS i zgodnie z przyjętą linią komunikacji;
c. współpraca z właściwym miejscowo WBS w pracach logistycznych oraz organizacyjno-technicznych;
d. wsparcie koordynatora gminnego w bieżących sprawach dotyczących spisu;
e. rejestracja danych kandydatów na rachmistrzów terenowych;
f. przekazanie kandydatom na rachmistrzów terenowych informacji o szkoleniach i dokonanie kwalifikacji osób spełniających wymogi konieczne do pracy w charakterze rachmistrza terenowego;
g. prowadzenie listy osób, które zakwalifikowane zostaną do pełnienia roli rachmistrza oraz osób, które stanowić będą zasób rezerwowy do powołania na rachmistrza w razie zaistnienia takiej potrzeby;
h. przekazywanie do WBS meldunków o przebiegu prac spisowych na terenie gminy;
i. kontrola przebiegu realizacji spisu oraz bezzwłoczne zgłaszanie do GKS wszelkich problemów organizacyjnych, a do WBS wszelkich problemów metodologicznych nierozstrzygniętych w oparciu o obowiązujące instrukcje;
j. udzielanie pomocy rachmistrzom terenowym we wszystkich sytuacjach zagrażających bezpieczeństwu rachmistrzów lub mogących spowodować niekompletność wyników spisu;
k. sporządzenie raportu z przebiegu spisu powszechnego na terenie gminy.
Gminne Biuro Spisowe w Poznaniu zostało utworzone zarządzeniem Nr 66/2021/P Prezydenta Miasta Poznania z dnia 26 stycznia 2021 r. w sprawie wyznaczenia Zastępcy Gminnego Komisarza Spisowego oraz utworzenia Gminnego Biura Spisowego w celu wykonania prac związanych z przygotowaniem i przeprowadzeniem Narodowego Spisu Powszechnego Ludności i Mieszkań w 2021 r. na obszarze miasta Poznania.
W skład Gminnego Biura Spisowego wchodzą:
p. Jacek Jaśkowiak Prezydent Miasta Poznania - Gminny Komisarz Spisowy;
p. Stanisław Tamm - Sekretarz Miasta Poznania - Zastępca Gminnego Komisarza Spisowego;
p. Wojciech Kasprzak - dyrektor Wydziału Organizacyjnego - Koordynator Gminny;
Członkowie:
p. Bartosz Pelczarski - dyrektor Wydziału Spraw Obywatelskich i Uprawnień Komunikacyjnych,
p. Jarosław Zawadzki - zastępca dyrektora ds. Systemu Informacji Przestrzennej w Zarządzie Geodezji i Katastru Miejskiego GEOPOZ,
p. Konrad Zawadzki - dyrektor Biura Poznań Kontakt,
p. Wojciech Czyżewski - dyrektor Wydziału Zamówień i Obsługi Urzędu,
p. Arkadiusz Bujak - dyrektor Wydziału Wspierania Jednostek Pomocniczych Miasta,
p. Mariusz Kopeć - kierownik Urzędu Stanu Cywilnego w randze dyrektora wydziału,
p. Marek Pawłowski - kierownik Biura Prasowego w Gabinecie Prezydenta,
p. Agnieszka Lewicka - kierownik Oddziału Planowania i Analiz w Wydziale Organizacyjnym.