Komunikacja i negocjacje w biznesie - poziom podstawowy
Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z zasadami komunikacji interpersonalnej, uświadomienie barer komunikacyjnych oraz sposobów radzenia sobie z nimi a także rozwój kompetencji związanych z komunikacją werbalną i niewerbalną. Celem szkolenia jest również przekazanie praktycznych umiejętności związanych z kreowania atmosfery współpracy z klientami, kontrahentami. Zadaniem szkolenia jest jednak przede wszystkim podniesienie kompetencji uczestników w zakresie budowania wizerunku własnego oraz firmowego a także prezentowania ofert biznesowych i przekonywania do nich klientów. Celem jest także przygotowanie uczestników do efektywnego udziału w procesie negocjacji, ze szczególnym uwzględnieniem metod i technik negocjacyjnych.
Dla kogo: Szkolenie skierowane jest do osób planujących rozpoczęcie działalności gospodarczej oraz przedsiębiorców sektora MSP. Zawiera elementy wprowadzające w zagadnienia komunikacji interpersonalnej, budowania własnego stylu komunikowania, przygotowuje do efektywnej autoprezentacji, wprowadza w tematykę negocjacji biznesowych. Nie jest więc przeznaczone dla wieloletnich praktyków oraz specjalistów z zakresu komunikacji wewnętrznej oraz negocjacji. Dla tych osób przewidziane jest szkolenie na poziomie zaawansowanym w późniejszym terminie.
Program:
1. Proces komunikacji międzyludzkiej
- elementy procesu komunikacji
- kanały komunikacji i rodzaje komunikatów
- bariery w komunikacji między ludźmi
- możliwości przeciwdziałania barierom uniemożliwiającym efektywne komunikowanie
2. Rozwój kompetencji skutecznej komunikacji
- znaczenie komunikatów pozawerbalnych
- umiejętność aktywnego słuchania
- udzielanie informacji zwrotnej
- techniki wywierania wpływu i skutecznego przekonywania do wspólnej idei
3. Autoprezentacja jako komunikat
- umiejętności dobrego mówcy
- tworzenie własnych pomysłów - wybór tematu prezentacji
- przygotowanie planu prezentacji
- budowanie wiarygodności osobistej
- style wypowiedzi
- sztuka argumentowania i radzenia sobie z polemiką
- podsumowanie
4. Negocjacje biznesowe
- pojęcie negocjacji
- negocjacje miękkie - droga do polubownego rozwiązania
- negocjacje twarde - jak skutecznie wywierać presję
- przygotowanie do procesu negocjacji - analiza otoczenia, wywiad gospodarczy
- cele negocjacyjne
- scenariusze negocjacyjne
- fazy procesu negocjacji
- techniki i strategie negocjacji oraz wywierania wpływu
- błędy negocjacyjne - jak ich unikać
- czynniki wpływające na negocjacje
- podsumowanie
Termin: 4-5 września 2018 r., godz. 15.30 - 20.45
Miejsce: ul. 28 czerwca 1956 r., nr 406, sala A (parter)
Osoby zainteresowane udziałem w szkoleniu proszone są o kontakt i rejestrację:
- e-mailowo, pod adresem: ods@um.poznan.pl
- telefonicznie, pod numerem: (61) 878 47 95, 61 878 49 56
Liczba miejsc jest ograniczona! O zakwalifikowaniu na szkolenie decyduje kolejność zgłoszeń.
Szkolenie finansowane jest ze środków budżetowych Miasta Poznania.
Zapraszamy serdecznie!