Przypominamy o III racie z tytułu korzystania z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych
Informacje dotyczące wysokości opłaty można uzyskać telefonicznie, mailowo oraz listownie, bez konieczności wizyty w urzędzie. Identyfikatorami niezbędnymi do uzyskania informacji o wysokości opłaty są nazwa przedsiębiorcy oraz nr kontrahenta.
Dopełnienie powyższego obowiązku jest warunkiem zachowania przez przedsiębiorcę uprawnień do kontynuowania sprzedaży napojów alkoholowych.
W przypadku niedokonania opłaty w ustawowo określonym terminie zezwolenie wygasa, a przedsiębiorca może ubiegać się o nowe zezwolenie nie wcześniej niż po upływie 6 miesięcy od dnia wydania decyzji o wygaśnięciu zezwolenia.
Termin wniesienia opłaty nie podlega przywróceniu, bez względu na przyczyny jego niedotrzymania. III ratę opłaty za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych można wpłacać na konto PKO BP S.A.
49 1020 4027 0000 1602 1262 0797
Informujemy również, że w siedzibie Wydziału można płacić tylko kartą, najbliższa placówka bankowa znajduje się obok Galerii Dębiec.
Informujemy, iż obecnie obowiązujące przepisy prawa nie przewidują żadnych odstępstw od obowiązku wniesienia opłaty za korzystanie w 2021 r. z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych.
Terminy wskazane w ustawie z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (III rata - do 30 września) są bezwzględnie obowiązujące.
W przypadku niedokonania opłaty w wysokości i terminie wskazanym w ustawie można jeszcze dopełnić tej czynności w terminie 30 kolejnych dni, wraz z jednoczesnym wniesieniem dodatkowej opłaty w wysokości stanowiącej 30% opłaty rocznej, należnej za korzystanie z zezwoleń w 2021 r.
Niedokonanie opłaty w ww. terminach skutkuje wygaśnięciem zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych.