Niecodzienne sposoby poznańskich nauczycieli na wspieranie uczniów w czasie kwarantanny

Kreatywność poznańskich nauczycieli nie zna granic, o czym możemy się przekonać patrząc na metody, których używają podczas e-edukacji. W czasie gdy szkoły są zamknięte, a lekcje prowadzone są w Internecie, poznańscy pedagodzy wykorzystują najróżniejsze sposoby, by urozmaicić swoje lekcje, jak i pokrzepić uczniów w czasie poza zajęciami. Jedni nagrywają klipy muzyczne, inni wchodzą w świat wirtualnej rzeczywistości.

VR - matematyka w SP nr 33 - grafika artykułu
VR - matematyka w SP nr 33

Na niezwykły pomysł wpadli nauczyciele z Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 9
w Poznaniu. Mowa tutaj o klipie wideo, który zawierał wiadomość skierowaną dla uczniów. Przesłaniem filmu było wyrażenie emocji, które towarzyszą podczas kwarantanny oraz pokazanie, że "razem wszystko przetrwamy". Realizacji podjęły się nauczycielki Joanna Hofmann i Paulina Wiśniewska, które stworzyły tekst i zarys klipu. Film składa się
z fragmentów, w których nauczyciele śpiewają na żywo lub z playbacku fragmenty piosenek, odzwierciedlające ich emocje podczas kwarantanny.

- To jest właśnie ten czas, aby pokazać, że... RELACJE są fundamentem edukacji!!! - napisali nauczyciele w opisie filmu. I nie trzeba było długo czekać, by się o tym przekonać. Na Facebookowym profilu szkoły pod postem znalazła się lawina pozytywnych komentarzy. Zarówno rodzice jak i uczniowie gratulowali świetnego pomysłu i dziękowali za wspaniałe przesłanie.

Film można obejrzeć na Facebookowym profilu szkoły oraz na kanale EDUmaMY na YouTube

Kolejnym niezwykle ciekawym i kreatywnym rozwiązaniem jest zaproszenie uczniów do Świata wirtualnej rzeczywistości (VR). Nauczyciele Szkoły Podstawowej nr 33 i XXXIII Liceum Ogólnokształcącego w Poznaniu zaprosili swoich podopiecznych do wspólnych zajęć w niecodziennym wydaniu. Możliwości, które stwarza wirtualna rzeczywistość są wręcz nieograniczone i w zależności od gry lub programu, i tego jak zostaną wykorzystane, można osiągnąć niezwykłe rezultaty.

Dla większości nauczycieli była to pierwsza przygoda z okularami do VR, ale pewnie nie ostatnia. Tego typu doświadczenia pozwalają wejść w buty młodszego pokolenia
i nawiązać z nimi lepszy kontakt. Pod filmami pojawiło się wiele komentarzy, które zachwalały nowe rozwiązania, wprowadzone przez SP nr 33 i XXXIII LO. Jedni wychwalają pomysłowość, inni zazdroszczą wspaniałej kadry pedagogicznej, a jeszcze kolejni stawiają zajęcia w wirtualnej rzeczywistości jako wzór na kreatywne i ciekawe zajęcia w czasie kwarantanny.

Możliwości wykorzystania przestrzeni VR jest co nie miara. Przekonaliśmy się o tym oglądając nauczycieli i ich zmagania. Pokazali oni, że w wirtualnej rzeczywistości można uczyć zarówno matematyki, angielskiego, a nawet wychowania fizycznego, jak i wielu innych przedmiotów.

Pani Agnieszka Rose-Algierska wykorzystując mechanikę gry Half-Life: Alyx uczyła swoich podopiecznych geometrii. Sterowany przez gracza awatar, ma możliwość używania flamastrów, którymi może rysować, np. na szybie wirtualnego budynku. Poprzez rysowanie w wirtualnej przestrzeni pani Agnieszka prezentowała swoim uczniom rozmaite figury geometryczne i objaśniała im ich tajniki. Za te niecodzienne rozwiązania została ona nominowania do tytułu "Edukatorki roku".

Wirtualne lekcje można obejrzeć na kanale SP nr 33 i XXXIII LO na TouTube:

Dzień pierwszy

Dzień Drugi