NOWY REGULAMIN KONKURSU NA STANOWISKO DYREKTORA POZNAŃSKICH PLACÓWEK

Dnia 31 października 2001 r.uchwałą Zarządu Miasta Poznania uchwalony został nowy Regulamin konkursu na stanowisko dyrektora szkoły lub placówki (uchwała Nr 733/2001). Wejście w życie ustawy z dnia 23 sierpnia 2001 r. o zmianie ustawy o systemie oświaty, ustawy - Przepisy wprowadzające reformę ustroju szkolnego, ustawy - Karta Nauczyciela oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. Nr 111, poz. 1194 z 2001 r.) było bezpośrednim powodem opracowania nowych zasad wyłaniania kandydatów na stanowiska dyrektorów poznańskich szkół i placówek. Dodany ustawą czyszczącą art. 5c pkt 2 wyraźnie scedował kompetencje do uchwalania regulaminu (art. 36a ust. 5 ustawy o systemie oświaty) na zarząd miasta. Zmieniony został również art. 36a ust. 5 ustawy o systemie oświaty w zakresie dotyczącym składu komisji konkursowej. Obecnie tworzy ją trzech członków organu prowadzącego (zarządu miasta), dwóch przedstawicieli organu sprawującego nadzór pedagogiczny (kutatorium oświaty), po jednym przedstawicielu rady rodziców, rady pedagogicznej oraz związków zawodowych. Co ważne, członkiem komisji konkursowej nie może być przedstawiciel związku zatrudniony w szkole lub placówce, której konkurs dotyczy. Konkurs nie może się też odbyć jeżeli suma członków organów: prowadzącego i nadzorującego będzie mniejsza od łącznej liczby pozostałych członków. Opracowany regulamin dostosowany został więc do wymogów wynikających z nowych przepisów. Jednakże różnią go także inne rozwiązania wśród których na szczególną uwagę zasługuje możliwość wyboru dyrektora przez komisję w niepełnym składzie, tj. 2/3 członków komisji.