Łącznik Wartostrady przy moście Chrobrego z nową nawierzchnią

W rejonie tzw. Cypla i mostu Bolesława Chrobrego trwa budowa nowego odcinka Wartostrady, który będzie ułatwieniem dla pieszych i rowerzystów chcących dostać się nad rzekę od ul. Estkowskiego. Roboty ruszyły na początku października i są coraz bardziej zaawansowane.

Budowa asfaltowego odcinka łącznika. W głębi katedra. - grafika artykułu
Łącznik Wartostrady przy moście Chrobrego z nową nawierzchnią fot. PIM

- Wielu rowerzystów czeka na oddanie tego odcinka, który ułatwi przejazd pomiędzy Wartostradą a północną częścią Poznania. Poprzez wydzielone niedawno pasy dla rowerów na ul. Garbary będzie można dostać się między innymi na Cytadelę, czy odcinek Wartostrady wzdłuż ul. Szelągowskiej - mówi Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydenta Poznania. 

- Łącznik ma już ułożoną nową nawierzchnię, wkrótce rozpocznie się montaż oświetlenia. Trwa również remont dojścia do istniejących schodów prowadzących na brzeg Warty - mówi Grzegorz Bubula, wiceprezes zarządu spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie.

Dzięki powstającemu łącznikowi będzie można zjechać rowerem czy zejść pieszo na Wartostradę z mostu Bolesława Chrobrego do rejonu zaplecza przystani w Starym Porcie. Tam z kolei nowa trasa dla pieszych i rowerzystów połączy się z istniejącym odcinkiem Wartostrady, który biegnie pod mostem do ul. Czartoria.

Nowa infrastruktura nad Wartą będzie oznakowana, oświetlona i objęta monitoringiem wizyjnym.

Rozpoczęły się również prace projektowe dotyczące przebudowy odcinka Wartostrady wzdłuż wschodniego brzegu rzeki, między mostami Królowej Jadwigi a Przemysła I. To odcinek liczący w sumie ponad 1,8 km długości. Po przebudowie będzie bezpieczniej i bardziej komfortowo za sprawą m.in. nowej nawierzchni, monitoringu, oświetlenia i małej architektury. Realizacja prac budowlanych planowana jest na 2021 r.

RB, PIM

sieci społecznościowe