Przebudowa ronda Rataje - zachowaj szczególną ostrożność!

Rejon ronda Rataje na czas modernizacji zamienił się w plac budowy. Prace zostały podzielone na etapy tak, by rondo pozostało częściowo przejezdne. Obowiązuje tam czasowa zmiana organizacji ruchu.

Widok z góry. Na środku rondo. Na rondzie sterty piachu, częściowo rozebrane tory tramwajowe. Na ulicach dojazdowych auta i tramwaj. - grafika artykułu
Przebudowa ronda Rataje

- Podział na etapy pozwala uniknąć zamknięcia tego ważnego węzła komunikacyjnego na czas robót, jednak pamiętajmy, że przejeżdżamy przez plac budowy. Należy zachować tu szczególną ostrożność i dostosowywać się do obowiązujących ograniczeń. Jeżeli nie musimy przejeżdżać przez rondo, to wybierajmy trasy alternatywne - mówi Grzegorz Bubula, wiceprezes zarządu spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie.

Aktualnie trwają m.in. prace rozbiórkowe na wewnętrznej części tarczy ronda oraz na ul. Krzywoustego i Jana Pawła II.
- Niestety, zdarzają się przypadki niezachowania należytej uwagi, skutkujące np. wymuszeniami pierwszeństwa przez pojazdy poruszające się po pierścieniu ronda. W konsekwencji może dojść do kolizji, a utrata kontroli spowodować, że pojazd wypadnie z toru jazdy i stworzy zagrożenie nie tylko dla poruszających się samochodami, ale także dla pracowników budowy. Apeluję o dostosowywanie się do obowiązujących ograniczeń, czytanie informacji umieszczonych na oznakowaniu tymczasowym. Prośbę kieruję zarówno do kierowców, jak i pieszych oraz rowerzystów. Wszystko z myślą o bezpieczeństwie mieszkańców Poznania i naszych pracowników - mówi Marcin Borowczyk, kierownik budowy.

Przypominamy, że w rejonie inwestycji nie można poruszać się pojazdami o masie powyżej 16 ton. Prosimy także o wyrozumiałość i zachowanie spokoju, np. nieuzasadnione użycie klaksonu dezorientuje pracowników budowy.

W pobliżu prac rozbiórkowych czy wykopów obowiązują także ograniczenia dla rowerzystów. Proszeni są o zejście z roweru na przejściach dla pieszych czy przeprowadzenie go na zwężonych chodnikach. Przejazd rowerem może wiązać się z zagrożeniem ze względu na osiąganie większych prędkości, dlatego łatwiej jest zapewnić bezpieczeństwo pieszych. Oni z kolei mogą poruszać się tylko wyznaczonymi trasami, zabronione jest wchodzenie w strefy wygrodzone, gdzie toczą się prace czy stoją maszyny. Informacje o możliwościach przejścia umieszczane są na bieżąco na opłotowaniu inwestycji - zachęcamy do zapoznawania się z nimi.

W ramach przebudowy powstaje nowa konstrukcji jezdni, torów tramwajowych, dróg rowerowych i chodników, dlatego utrudnienia dotyczą wszystkich użytkowników ruchu. Po zakończeniu inwestycji będą mogli korzystać z nowej infrastruktury.

PIM

sieci społecznościowe