Poznań w międzynarodowym rankingu European Cities and Regions of the Future

Poznań ponownie został wysoko oceniony w prestiżowym rankingu European Cities and Regions of the Future oceniającym najbardziej atrakcyjne lokalizacje dla inwestorów zagranicznych.

fot. materiały prasowe - grafika artykułu
fot. materiały prasowe

Strategia Poznania przyciągania inwestorów zagranicznych oraz przyjazne środowisko lokalne dla biznesu zostały wysoko ocenione w prestiżowym rankingu European Cities and Regions of the Future 2018/2019. Poznań zajął 8. miejsce w grupie miast z Europy Wschodniej oraz 10. miejsce w grupie miast średniej wielkości. W tej grupie Poznań zajął 3. miejsce pod względem przyjaznego środowiska dla biznesu oraz 5. pod względem strategii przyciągania bezpośrednich inwestycji zagranicznych. Dla kategorii przyjaznego środowiska dla biznesu w rankingu bierze się pod uwagę m.in. liczbę firm high-tech oraz w sektorze opartym na wiedzy, liczbę nowych miejsc pracy utworzonych przez inwestorów zagranicznych w okresie 5 lat, łatwość zakładania i prowadzenia biznesu, poziom oceny ratingowej. W kategorii strategii przyciągania bezpośrednich inwestycji zagranicznych ocenia się strategię promocji miasta jako lokalizacji bezpośrednich inwestycji zagranicznych.  

Oprócz Poznania, na czołowych miejscach rankingu znalazło się jedynie 6 polskich miast: Warszawa, Kraków, Wrocław, Szczecin, Katowice i Bydgoszcz.

Na listach TOP10 rankingu ujęto także 8 polskich województw: wielkopolskie, mazowieckie, małopolskie, śląskie, dolnośląskie, kujawsko-pomorskie, lubelskie i opolskie. Województwo Wielkopolskie znalazło się na 10. miejscu w kategorii przyjaznego środowiska dla biznesu.

Ranking European Cities and Regions of the Future jest prowadzony przez fDi Intelligence - oddział grupy Financial Times. W edycji 2018/2019 ujęto 301 miast i 150 regionów europejskich.  Zostały one ocenione według 6 kategorii: potencjał ekonomiczny, kapitał ludzki, efektywność kosztowa, dostępność transportowa i ICT, przyjazne środowisko dla biznesu oraz strategia przyciągania bezpośrednich inwestycji zagranicznych. Miasta i regiony zostały pogrupowane według liczby mieszkańców w granicach miasta i strefie podmiejskiej oraz według położenia w Europie. 

sieci społecznościowe