E-identyfikator bez wychodzenia z domu

Identyfikator parkingowy mieszkańca, kombatanta Powstania Poznańskiego Czerwca 1956 r. oraz osoby z niepełnosprawnością można już kupić bez wychodzenia z domu.

Od początku października identyfikator parkingowy mieszkańca, kombatanta Powstania Poznańskiego Czerwca 1956 r. oraz osoby z niepełnosprawnością, który upoważnia do parkowania w wybranym sektorze na obszarze objętym płatnym parkowaniem lub w całej strefie (dotyczy kombatantów i osób z niepełnosprawnością), można zakupić nie tylko w kasach Zarządu Dróg Miejskich (ZDM), ale również przez Internet - bez wychodzenia z domu. 

E-identyfikator jest jednak przeznaczony tylko dla tych kierowców, którzy są właścicielem lub współwłaścicielem samochodu i których dane są wpisane w dowodzie rejestracyjnym pojazdu. W innych przypadkach, takich jak: auto na kredyt, w leasingu, służbowe lub w najmie długoterminowym, kierowca musi zakupić identyfikator w kasie ZDM. Podobnie jest w przypadku osób, które przedkładają dokument aktualizacyjny ZAP-3.

E-identyfikator mieszkańca

Może go zakupić mieszkaniec Poznania, który:

E-identyfikator kombatanta Powstania Poznańskiego Czerwca 1956 r.

Może go zakupić osoba, posiadająca:

E-identyfikator osoby z niepełnosprawnością

Może go zakupić mieszkaniec Poznania, który:

Jak kupić e-identyfikator?

  1. Utwórz konto na stronie https://eidentyfikator.zdm.poznan.pl.
  2. Wypełnij elektroniczny wniosek o e-identyfikator i dołącz zdjęcia lub skany wszystkich wymaganych dokumentów.
  3. Złożony wniosek będzie zweryfikowany w ciągu trzech dni roboczych. 
  4. Po pozytywnej weryfikacji otrzymasz numer konta, na który należy dokonać płatności za zakupiony e-identyfikator. Masz na to pięć dni.
  5. Po zaksięgowaniu Twojej płatności otrzymasz informację, że możesz pobrać e-identyfikator ze swojego konta na stronie https://eidentyfikator.zdm.poznan.pl.
  6. Nie musisz go drukować. Twój pojazd zostanie wpisany do systemu strefy płatnego parkowania. Kontrolerzy strefy będą posiadać informację, że opłaciłeś postój wykupując e-identyfikator.

Jeśli wniosek będzie wymagał uzupełnienia, to otrzymasz taką wiadomość na swoją skrzynkę e-mail. Na przesłanie brakujących informacji lub dokumentów będziesz miał 5 dni. Jeśli nie uzupełnisz wniosku we wskazanym czasie, to zostanie on odrzucony. 

Ważne informacje:

Jeśli identyfikator jest potrzebny z wcześniejszą datą rozpoczęcia ważności, należy udać się do kas ZDM przy ul. Pułaskiego 9 lub Wilczak 17 w Poznaniu. Kasy są czynne w godzinach: poniedziałek 8.00-17.30, wtorek - piątek 8.00-15.30.

ZDM