Odpowiedzialne korzystanie z aplikacji Smart City Poznań

Aplikacja Smart City Poznań jest narzędziem, które integruje różne funkcjonalności dotyczące usług miejskich w jednym, łatwo dostępnym miejscu. Aby w pełni czerpać korzyści z tego rozwiązania, konieczne jest odpowiedzialne korzystanie z niej.

Na obrazku widać grafikę pirata oraz tekst - grafika artykułu
Pamiętaj o odpowiedzialnym korzystaniu z miejskiej aplikacji Smart City Poznań

Zasady odpowiedzialnego zgłaszania problemów

Funkcja zgłaszania interwencji jest jednym z kluczowych aspektów aplikacji. Żeby była skuteczna:

  • zgłaszaj tylko rzeczywiste problemy: wszelkie fałszywe zgłoszenia są odrzucane, obciążają system obsługi i opóźniają zajęcie się innymi zgłoszeniami,
  • precyzyjnie opisuj problemy: podawaj dokładne lokalizacje (jeśli nie masz pewności, podaj lokalizację również w opisie zgłoszenia) i szczegóły, które ułatwią służbom miejskim szybką weryfikację i działania,
  • dodawaj wyraźne zdjęcia z różnych perspektyw: zdjęcia wysokiej jakości, pokazujące zgłaszany problem z różnych perspektyw, wspomagają rozwiązywanie zgłaszanych problemów,
  • zgłaszaj tylko pilne interwencje: zgłaszaj sytuacje wymagające natychmiastowej bądź pilnej reakcji, a nie drobne niedogodności. Pamiętaj, że 5 zgłoszeń dotyczących drobnych kwestii, jak np. niedopałek papierosa pozostawiony na chodniku czy pojedyncza chusteczka, spowalniają czas obsługi ważnych interwencji, jak np. zabezpieczenie odsłoniętej studzienki kanalizacyjnej.

Łatwo można sobie wyobrazić, że w natłoku zgłoszeń dotyczących drobnych spraw, powodujących paraliż obsługi aplikacji, trudno jest natychmiast wyłapać te najpoważniejsze. Warto zaznaczyć, że pojedyncze papierki, śmieci czy papierosy, np. w pasie drogowym, czyszczone są zgodnie z ustalonymi priorytetami i harmonogramami działań w tych zakresach. Dodatkowe działania porządkowe są prowadzone w miarę możliwości finansowych jednostek czy wydziałów miejskich.

Zachowując powyższe zasady, działamy z korzyścią nie tylko dla administratorów, ale przede wszystkim dla całej społeczności miejskiej.

Aplikacja w liczbach

  • W ubiegłych miesiącach przez samą aplikację dziennie wpływało do Miasta ok. 120-140 zgłoszeń w różnych kategoriach.
  • Z aplikacji korzysta już blisko 30 tysięcy zarejestrowanych użytkowników.
  • Czas obsługi poszczególnych zgłoszeń różni się od siebie w zależności od stopnia skomplikowania interwencji, jednak administratorzy zawsze dokładają wszelkich starań, by było to jak najszybciej.

O aplikacji

Miejska aplikacja Smart City Poznań powstała, by udoskonalić i uprościć sposoby komunikacji mieszkańców z Miastem. Użytkownicy otrzymują powiadomienia z najświeższymi informacjami w kilku kategoriach, takich jak: finanse, społeczność, osiedla, bezpieczeństwo, awarie, transport, odpady i ankiety. Osoby korzystające z aplikacji mogą też śledzić harmonogram wywozu odpadów, sprawdzać odjazdy komunikacji miejskiej w czasie rzeczywistym czy przeczytać najnowsze miejskie newsy.

Aplikację Smart City Poznań można pobrać na urządzenia z systemem Android oraz iOS.

Together we create a smart city!