Słynny paryski fotograf, wielki popularyzator carte de visite, André-Adolph-Eugène Disderi, w latach 60. XIX wieku oświadczył, zachwycony dokładnością rejestracji rzeczywistości: "Fotografia stała się autorytarnym dowodem na istnienie pojęć, które nauka opisała. Stała się czynnikiem korygującym wobec błędnych opinii. Dostarcza nam wszystkim informacji o absolutnej dokładności wraz z niezawodną metodą zachowania pamięci obiektów".
Taki punkt widzenia można spotkać jeszcze dzisiaj w wielu wypowiedziach. Z tym problemem zmierzyli się w ostatnim roku młodzi artyści z Katedry Fotografii UAP. Interpretując wykorzystanie fotografii w pracach naukowych, zrealizowali szereg projektów. Podobnie jak w badaniach naukowych, aby znaleźć nowatorskie rozwiązanie dokonuje się niezliczonej ilości pomiarów, tak i oni podjęli wiele prób odszukania na nowo relacji nauki oraz sztuki. Tematy te pojawiały się już dotychczas w galeriach, jednak uważamy, że przedstawiane na wystawie prace mają walor świeżego spojrzenia i na nowo mogą ożywić dawny dyskurs.
Prace prezentowane podczas wystawy można przypisać problematyce poświęconej analizie, eksperymentom, laboratorium oraz badaniom w kosmosie.
Kuratorzy: Andrzej P. Florkowski, Anna Kędziora
Wystawa prezentowana w ramach 9. Biennale Fotografii. Wernisaż 13 listopada, godz. 19:00.
Zobacz uap.edu.pl/