3 października rozpocznie się 11. edycja Art&Fashion Forum by Grażyna Kulczyk, najbardziej innowacyjnego w Polsce wydarzenia świata mody i sztuki o międzynarodowym zasięgu. Art&Fashion Forum, które od 11 lat organizuje poznański Stary Browar, powstało z inspiracji Grażyny Kulczyk - jest miejscem spotkań najbardziej kreatywnych umysłów ze świata mody, sztuki i nowych technologii. Spotkania i dyskusje tegorocznego forum będą toczyć się pod hasłem "AI - Cyber Creative". Tegoroczny AFF otworzy niezwykle osobista wystawa "Björk Digital". Projekt wybitnej artystki, pionierki w dziedzinie sztuki, muzyki i technologii to seria prac zrealizowanych w technice VR, które powstały we współpracy ze znakomitymi twórcami.
Wystawa "Björk Digital", która jest wehikułem niosącym ideę tegorocznej edycji AFF, to wizja Björk i współpracującego z nią artysty, Jamesa Merry'ego powstała z zespołem światowej sławy reżyserów, programistów i grafików. Stanowi ją seria innowacyjnych prac w wirtualnej rzeczywistości będących zapisem emocjonalnej podróży artystki przez jej twórczość, pokazywanych w kilku odsłonach. W projekcie można zobaczyć filmy w reżyserii m.in. Michela Gondry'ego, Spike'a Jonze'a i Alexandra McQueena. "Björk Digital" zaprasza odwiedzających do doświadczenia tych niezwykłych dzieł za pomocą najnowszych osiągnięć w technologii wirtualnej rzeczywistości. Na wystawie można będzie zobaczyć m.in. Stonemilker VR - nakręcony w Islandii przez wielokrotnie nagradzanego reżysera Andrew Huanga film, przedstawiający Björk wykonującą pierwszy utwór z jej rekordowego albumu "Vulnicura"; Mouth Mantra w reżyserii Jesse'ego Kandy, który przenosi widza w niezwykłe miejsce: wewnątrz ust Björk wykonującej utwór z albumu Vulnicura; Black Lake VR w reżyserii Thomasa Huanga, stworzony na zamówienie nowojorskiego MoMa - w przestrzeni z nowatorskim dźwiękiem w technologii surround. Obok wystawy w ramach AFF tradycyjnie odbędą się warsztaty New School, otwarte wykłady Open University oraz New Market - targi młodych twórców. Wystawę "Björk Digital" będzie można oglądać do 31 października. Organizatorem wydarzenia jest Stary Browar, którego właścicielem od 2015 r. jest fundusz zarządzany przez Deutsche Asset Management.
Motywem przewodnim, który będzie towarzyszył eksperckim seminariom, kreatywnym warsztatom i spotkaniom z ikonami świata mody, sztuki i technologii jest hasło "AI - Cyber Creative". Pomysłodawcą tegorocznej idei przewodniej i dyrektorem artystycznym przedsięwzięcia jest już po raz trzeci W P Onak, Art. & Creative Director, multidyscyplinarny artysta, twórca agencji kreatywnej OCR Creation.
Inspiratorką Art&Fashion Forum jest Grażyna Kulczyk, twórczyni Starego Browaru, pasjonatka biznesowych innowacji oraz sztuki, właścicielka jednej z największych europejskich kolekcji, zaangażowana obecnie w budowę wyjątkowego Muzeum sztuki współczesnej w szwajcarskim Susch. Zgodnie z jej założeniem, misją Art&Fashion Forum od samego początku jest przede wszystkim inspirowanie i edukowanie młodych talentów, ludzi, którzy pragną się rozwijać i odnosić kreatywne sukcesy.
Ramowy program: