plakat

Gamifikowanie literatury pięknej oraz naukowej na smartfonach, czyli jak tchnąć ducha mobile w tradycyjne książki - szkolenie

2018-11-23 ( piątek )
Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu, ul. Bułgarska 19

Warsztaty dedykowane są nauczycielom i bibliotekarzom, którzy dowiedzą się m.in.

  • czym jest gamifikacja i jakie może mieć zastosowania w szkole i bibliotece przy promocji czytelnictwa, rozwijaniu interakcji czytelnika z książką oraz nowoczesnej edukacji
  • jak tworzyć ofertę edukacyjną w zakresie gamifikacji w bibliotece lub szkole, aby zachęcić pokolenie Z do zabawy w gamifikowanie książek lub historii lokalnej
  • czy dzięki gamfikacji nauczyciel i bibliotekarz może podnieść atrakcyjność zajęć w szkole i bibliotece
  • o praktycznych aspektach wdrożenia gamifikacji ze szczególnym uwzględnieniem marketingu, kwestii prawnoautorskich oraz technologicznych.

Warsztaty będą składały się z 3 części:

1. teoretycznej, w której zostaną zaprezentowane założenia gamifikacji książek na przykładzie literatury popularnej
2. praktycznej, wykorzystującej fińską edukacyjną platformę cyfrową do tworzenia gier mobilnych ActionTrack - gdzie uczestnicy będą mieli okazję samodzielnie wykonać poszczególne części gry, które następnie wspólnie osadzą na mapie Google w formie szlaku literackiego i połączą z książką
3. case studies - omówienie praktycznych aspektów wdrożenia gamifikacji w bibliotece lub w wydawnictwach (w Polsce i na świecie) - ze szczególnym uwzględnieniem marketingu, kwestii prawno-autorskich oraz technologicznych

Na zajęcia warto zabrać ze sobą laptop - będzie wygodniej gamifkować książkę oraz smartfon/tablet w systemie iOS lub Android ze ściągniętą aplikacją ActionTrack (Team Action Zone)

Obowiązuje limit miejsc. Zapisy: formularz zgłoszeniowy

Zobacz pbp.poznan.pl/node/3874