Koncert promujący trzecią autorską płytę uzdolnionego gitarzysty i kompozytora - "Nada"
Daniel Popiałkiewicz to gitarzysta i kompozytor jazzowy, wykładowca, absolwent Akademii Muzycznej w Katowicach na Wydziale Jazzu i Muzyki Estradowej. Laureat wielu międzynarodowych gitarowych konkursów (w tym liczne pierwsze nagrody). Szeroki wachlarz umiejętności zaowocował u niego doświadczeniem na gruncie wielu różnych stylistyk. Od przeszło dziesięciu lat na stałe współpracuje z Łoną i Webberem oraz akordeonistą Marcinem Wyrostkiem. Ponadto ma na koncie współpracę min. z The Globetrotters, Button Huckers, Mieczysławem Szcześniakiem, Grażyną Auguścik, Kayah, Moniką Borzym, Leną Piękniewską, Piotrem Polkiem. Częsta obecność w studiu i nieustanna na scenie w tak różnych środowiskach zaprocentowały udziałem w zdobyciu wielu Złotych i Platynowych Płyt, Nominacją do Nagrody Fryderyk oraz zagraniem na przeszło czterdziestu Największych Festiwalach w Kraju i za granicą (niejednokrotnie po kilka razy).
W roku 2008 rozpoczął karierę solową. Jego debiutancką płytę prasa opisała jako "jedno z najciekawszych dokonań w obrębie młodego polskiego jazzu imponujące niebywałą dojrzałością" oraz okrzyknęła jako "najnowsze odkrycie jazzowej sceny w Polsce", natomiast Jarosław Śmietana powiedział, że "Popiałkiewicz z dużym wdziękiem i na pełnym luzie udowadnia, że bez wątpienia należy juz do ścisłej czołówki gitarzystów jazzowych w Polsce".
Swoją trzecią, najnowszą płytą pt. "Nada" we wrześniu 2017 roku obronił pracę doktorską pt: "Techniki artykulacyjne gitarzystów rockowych na gruncie muzyki jazzowej". Płyta ta, to nie tylko mocny skład i techniczna wirtuozeria osiągnięta latami drakońskich ćwiczeń. To rzadkie połączenie jazzowego idiomu, rockowego brzmienia i ekspresji oraz szerokiego podejścia do kompozycji inspirowanego polifonią i muzyką klasyczną. Wszystko mocno nasycone słowiańską melodyką. Popiałkiewicz wyznaje, że pisząc muzykę na ten album przyświecała mu idea tworzenia sztuki na najwyższym poziomie, o wysokim stopniu skomplikowania przy jednoczesnym zachowaniu melodyjności pociągającej także przeciętnego słuchacza. Czerpał z różnorodnych zdobyczy historii muzyki przy jednoczesnym uchwyceniu współczesności przez typowe dla niej środki wyrazu.
Na scenie:
Bilety w cenach:
BRAK BILETÓW W CIM!
_
opr.LT, akt.sw