Instalacja: Baby Space Dalija Aćin Thelander (Serbia/Polska)
30.05-7.06.2015 / Słodownia +2
instalacja - 30.05 w godzinach 12.00-18.00; 31.05, 6-7.06 w godzinach 15.00-18.00; 1.06-5.06.2015 w godzinach 14.00-18.00
wiek: 3 miesiące - 2 lata + dorośli
wejściówki: 5 zł / dziecko
Spektakle - 31.05, 6-7.06; godz. 10.00, 11.30, 13.00, 14.30
wiek: 3-18 miesięcy + dorośli
bilety: 20 zł (rodzic + dziecko)
koncepcja, scenografia, choreografia: Dalija Aćin Thelander
asystent scenografa, wykonanie scenografii: Agnieszka Gierach
poezja: Malina Prześluga
muzyka: Wojciech Morawski
wideo: Kacper Lipiński
tancerze: Monika Kiwak, Marta Romaszkan, Kacper Lipiński
produkcja: Art Stations Foundation by Grażyna Kulczyk
koordynacja: Alicja Morawska-Rubczak, Sandra Lewandowska
premiera: 1 czerwca 2013, Stary Browar, Słodownia +2
Baby Space funkcjonuje w dwojaki sposób: jako interaktywna instalacja oraz jako spektakl taneczny wewnątrz instalacji.
"Baby Space" jest unikatową instalacją oferującą dzieciom i ich rodzicom wyjątkowe doświadczenia sensoryczne, artystyczne i międzyludzkie. To przestrzeń stymulująca wszystkie zmysły, w której każdy może poczuć się swobodnie i bezpiecznie. Projekt powstał w czerwcu 2013 jako efekt pracy warsztatowej serbskiej choreografki mieszkającej w Szwecji - Daliji Aćin Thelander - z czterema młodymi tancerzami: Martą Romaszkan, Moniką Kiwak, Kacprem Lipińskim i Dusko Stamenicem. Ten interdyscyplinarny projekt choreograficzny łączy w sobie taniec, multimedia, animację, muzykę, teatr i słowo. Nad jego przygotowaniem pracowali młodzi artyści różnych dziedzin: Malina Prześluga - dramatopisarka, Agnieszka Gierach - scenografka oraz Wojciech Morawski - kompozytor; zdarzenia medialne pojawiające się w przestrzeni stworzył jeden z tancerzy - Kacper Lipiński. Stary Browar jest drugim miejscem na świecie, w którym wykreowana została ta niezwykła, przyjazna i stymulująca kreatywność dzieci przestrzeń.
Przestrzeń instalacji jest wyraźnie wydzielona od otoczenia i składają się na nią 3 obszary doświadczeń:
obszar doznań dotykowych - wnętrze instalacji wykonane jest z miękkiego i sprężystego materiału, delikatnego i gładkiego w dotyku;
obszar doznań dźwiękowych - muzyka ma charakter abstrakcyjny, stanowi tło dla doświadczeń, ale jednocześnie może stawać się przewodnikiem po przestrzeni, podobnie jak pojawiające się wraz z dźwiękiem słowo - bogate w brzmienie i pełne tajemniczych znaczeń;
obszar doznań wizualnych - krótkie filmy i wizualizacje wkraczające jako plamy barwne w nieskazitelnie białą przestrzeń, ten obszar poszerzony zostaje również o ruch, gdy podczas spektakli w przestrzeń wkraczają tancerze.