Jak odebrać wiadomość na skrzynce ePUAP?

Jeżeli otrzymali Państwo od nas Urzędowe Poświadczenie Dostarczenia (UPD) na skrzynkę odbiorczą ePUAP to wiadomość znajduje się w folderze "odebrane" skrzynki. Prosimy się upewnić, że jej adresatem jest Urząd Miasta Poznania. W celu odebrania wiadomości należy elektronicznie podpisać jej odbiór, aby móc pobrać załącznik, w którym znajduje się pismo z zawiadomieniem o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

Na zdjęciu wzór zawiadomienia - grafika artykułu - grafika artykułu
Jak odebrać zawiadomienie na ePUAP

Krok po kroku, aby podpisać odbiór wiadomości z UPD (Urzędowe Poświadczenie Dostarczenia) należy:

  1. Wybrać otrzymaną wiadomość (kliknąć ją),
  2. Gdy wyświetli się okno komunikatu Podpisz Urzędowe Poświadczenie Doręczenia (UPD) wybrać przycisk "Przejdź do podpisu",
  3. Wybrać opcję "podpisz podpisem zaufanym",
  4. Wybrać opcję "potwierdź", aby potwierdzić , że chce się złożyć podpis.

Po potwierdzeniu wyświetli się komunikat "UPD zostało podpisane, wkrótce na Twoją skrzynkę wpłynie wiadomość z urzędu". Gdy w skrzynce pojawi się wiadomość z zawiadomieniem należy:

  1. Wybrać wiadomość
  2. Pobrać załącznik (zawiadomienie o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi) w sekcji załączniki wybierając przycisk "pobierz"

Powyższa instrukcja wynika w całości z procedury przyjętej przez platformę ePUAP.

Po pobraniu na ekranie wyświetli się (lub zapisze, w zależności od ustawienia przeglądarki) pismo z zawiadomieniem.