Jak tworzyć kulturę w sieci? Cykl edukacyjny.

Wydział Kultury UM w Poznaniu zaprasza przedstawicielki i przedstawicieli organizacji pozarządowych do wzięcia udziału w bezpłatnym projekcie edukacyjnym rozwijającym kompetencje z zakresu projektowania, produkcji oraz komunikowania wydarzeń realizowanych offline, jak i tych przeniesionych do Internetu. Projekt "Jak tworzyć kulturę w sieci? Cykl edukacyjny" obejmuje webinaria, indywidualne konsultacje, wydawnictwo oraz video case studies omawiające najciekawsze przykłady wydarzeń, które z formuły tradycyjnej ("offline") przeniosły się do sieci. Operatorami projektu są: Pawilon (Galeria Miejska Arsenał) oraz fundacja Fast Forward (producent Spring Break Showcase Festival & Conference).

Grafika przedstawia drzewo z infografikami oraz tytuł projektu Jak tworzyć kulturę w sieci? Cykl edukacyjny. Drzewo jest koloru czerwonego a tło grafiki jest w kolorze zielonym. - grafika artykułu
Jak tworzyć kulturę w sieci? Cykl edukacyjny.

W jaki sposób planować wydarzenia podwójnie - tak, aby z sukcesem realizować je w formule offline i online? Czy transmisja video to jedyna forma prezentacji działań w sieci? Jak docierać w sieci do odbiorców i zachować ich uwagę? Zbiór dobrych praktyk dotyczących planowania, budżetowania i produkowania oraz komunikacji wydarzeń w sieci przedstawią eksperci zaproszeni do współtworzenia projektu "Jak tworzyć kulturę w sieci? Cykl edukacyjny". 

Jego głównym celem jest przygotowanie poznańskich organizacji pozarządowych, działających w polu kultury, do nadchodzącego, naznaczonego niepewnością roku, który prawdopodobnie będzie wymagał po raz kolejny dostosowania działań do formuły online lub hybrydowej. Zgodnie z przewidywaniami badaczy sieć pozostanie już zapewne stałym miejscem realizacji części projektów kulturalnych. Dlatego też kompetencje związane z tworzeniem i animowaniem kultury online uznać należy za kluczowe dla przyszłości i rozwoju kultury instytucjonalnej i pozainstytucjonalnej.

23 listopada zapraszamy na webinarium STRATEGIA PLANOWANIA DZIAŁAŃ (prowadzenie: Andrzej Pakuła), 25 listopada - webinarium BUDŻET I TECHNOLOGIA (prowadzenie: Mikołaj Ludwik Szymkowiak), 27 listopada - webinarium KOMUNIKACJA (prowadzenie: Agnieszka Kopiewska). Zapisy na webinarium: edukacja@pawilon.org. Wydarzenia będą rejestrowane, a ich zapis - dostępny na stronie internetowej i na fanpage'u Poznań Wspiera.

Od 18 listopada do 1 grudnia odbywać się będą indywidualne konsultacje z ekspertami. Spotkania będą okazją do rozmowy o własnym projekcie realizowanym w formule online: o jego organizacji, budżecie oraz promocji. Grono konsultantów stanowić będą osoby znane z webinariów, a także Emilia Mazik i Agata Wittchen-Barełkowska (STRATEGIA PLANOWANIA DZIAŁAŃ), Adam Romel, Łukasz Gajdek (BUDŻET I TECHNOLOGIA) i Ola Juchacz (KOMUNIKACJA). Zapisy na konsultacje: edukacja@pawilon.org. Uwaga - ilość miejsc ograniczona.

Koniec listopada to także premiera "Atlasu dla kultury online" - przewodnika dla organizacji pozarządowychpod redakcją Emilii Mazik, powstałego z inicjatywy Pawła Gogołka. Wydawnictwo zostało przygotowane w oparciu o warsztaty wydobywcze z udziałem przedstawicieli i przedstawicielek poznańskiego sektora kultury.  W Atlasie opisana została specyfika działań w sieci z uwzględnieniem perspektywy organizacji wydarzeń, edukacji kulturowej oraz działalności artystycznej. 

Jak organizować zdalną pracę zespołu? Jakie wyzwania czekają przed organizatorami wydarzeń przenoszonych do Internetu? Analizę i odpowiedzi na pytania dotyczące pracy przy realizacji projektów, które w obliczu wiosennego lockdownu przeniosły się do sieci, przyniesie publikacja dwóch video case studies, które będą ostatnim punktem jesiennego cyklu edukacyjnego. Publikacja nagrań planowana jest na 14 i 16 grudnia.

więcej informacji: 

Aleksandra Skowrońska: komunikacja@pawilon.org

WEBINARIA ONLINE: 

WEBINARIUM STRATEGIA PLANOWANIA DZIAŁAŃ/ Andrzej Pakuła

WEBINARIUM BUDŻET I TECHNOLOGIA / Mikołaj Ludwik Szymkowiak

WEBINARIUM KOMUNIKACJA / Agnieszka Kopiewska

Szczegółowy harmonogram konsultacji: 

24.11 g. 17-20.30 - KONSULTACJE 3 STRATEGIA / Emilia Mazik

24.11 g. 10-13.30 - KONSULTACJE 1 BUDŻET I TECHNOLOGIA / Łukasz Gajdek

26.11 g. 17-20.30 - KONSULTACJE 2 BUDŻET I TECHNOLOGIA / Adam Romel

30.11 g. 16-19.30 - KONSULTACJE 3 BUDŻET I TECHNOLOGIA / Mikołaj Ludwik Szymkowiak

1.12 g. 10-13.30 - KONSULTACJE 1 KOMUNIKACJA / Agnieszka Kopiewska

1.12 g. 17-20.30 - KONSULTACJE 2 KOMUNIKACJA / Ola Juchacz

2.12 g. 10-13.30 - KONSULTACJE 1 STRATEGIA / Andrzej Pakuła

2.12 g. 17-20.30 - KONSULTACJA 2 STRATEGIA / Agata Wittchen-Barełkowska

Aktualny stan zapisów i dostępne terminy widoczne są pod tym linkiem.

Uczestnictwo w webinarium oraz w konsultacjach odbędzie się za pośrednictwem platformy Zoom. Pojedyncze konsultacje trwają 30 min. Zgłoszenia na konsultacje powinny odbyć się najpóźniej 24h przed planowanymi konsultacjami i powinny zawierać: nazwę organizacji pozarządowej, nazwę i ogólny opis projektu (do 300 słów) oraz opis problemu (do 300 słów) do konsultacji z ekspertem. Zapisy: edukacja@pawilon.org.