Świętuj z nami nową markę Poznania!

Nowa strategia komunikacji marki Poznań została zaprezentowana 15 maja, podczas odbywającego się w stolicy Wielkopolski międzynarodowego kongresu "Impact'24". A w dniach 17-19 maja odbędzie się pierwsza miejska impreza pod nowym szyldem - Płytówka, na którą już teraz serdecznie zapraszamy.

Prezydent Jacek Jaśkowiak przemawia podczas międzynarodowego kongresu "Impact'24". Obok niego stoją dwie osoby: kobieta i mężczyzna. Na dole po lewej stronie zielona figura koziołka z nowym logo. - grafika artykułu
Nowe logo marki Poznań zostało zaprezentowane podczas międzynarodowego kongresu "Impact'24".

Piotr, Paweł, początek państwa polskiego, porządek, przedsiębiorczość i pracowitość, przyjazność, przyroda, pride - co łączy wszystkie te słowa? Odpowiedź jest prosta: to Poznań - nasz wspólny dom. Ta idea stała się punktem wyjścia dla nowej strategii marki stolicy Wielkopolski. 

- W Poznaniu razem tworzymy miasto przyjazne wszystkim, pełne życzliwości i szacunku - mówi Jacek Jaśkowiak, prezydent Poznania. - Takie, które jest domem dla każdego człowieka, bez względu na pochodzenie, wiek, orientację seksualną, stopień sprawności czy przekonania. Jesteśmy dumni z naszej tysiącletniej historii i odważnie patrzymy w przyszłość - dlatego nadszedł czas na zmiany. Chcemy, by nowa identyfikacja wizualna łączyła wielowiekową tradycję Poznania z wizerunkiem nowoczesnego miasta, jakie wspólnie tworzymy.

Nowe logo

Logo marki Poznań to dom, który jest zarazem literą "P". Gwiazdka nad domem symbolizuje poznańskie wartości: kompaktowość, przyjazność i sprawczość, a także dumę, wolność i człowieka. Równocześnie dyskretnie nawiązuje do poprzedniego logotypu, który zdążył już się zadomowić w pamięci mieszkańców i turystów. To symbol kontynuacji, oraz współgrania przeszłości i przyszłości, tradycji i nowoczesności. Sam znak domu po odwróceniu tworzy literę "P" - inicjał imion świętych Piotra i Pawła. Zarówno dom, jak i gwiazdka umieszczone są w tarczy, której kształt występuje w herbie Miasta. To czytelny znak, podkreślający jak ważna jest dla poznanianek i poznaniaków tysiącletnia tradycja Poznania..

Poznań chce być postrzegany jako inkluzywny, dlatego tarcza logo w identyfikacji nie ma wyłącznie jednego koloru, zamiast tego może wypełniać się kolorami, treściami, obejmując różne aspekty miejskiego życia. Zaproponowanym przez autora identyfikacji podstawowym kolorem tarczy w logo miałby być zielony, co nawiązuje do barwy poznańskich tramwajów i autobusów, a także do miejskiej przyrody i ekologicznych rozwiązań, czyli do rzeczy bardzo ważnych dla mieszkańców i mieszkanek Poznania.

Kampania promocyjna nowej marki będzie oparta o hasło *Jesteś u siebie, które pokazywane będzie w wielu kontekstach. Na początek - podczas Nocy Muzeów, w formie świetlnych napisów. Zaprojektowany został także przyjazny wizerunek patronów Poznania, świętych Piotra i Pawła, obecnych w herbie Miasta. Przerysowany w przystępnej formie, będzie wykorzystany np. podczas tworzenia miejskich gadżetów.

https://www.youtube.com/watch?v=4rX-MjrNm1M

Poprzednia strategia marki Poznania została opracowana 15 lat temu - w 2009 roku. Od tego czasu wiele zmieniło się nie tylko w podejściu do projektowania, ale także w samym Mieście. Dlatego konieczne było stworzenie nowej, spójnej koncepcji oraz rozpoznawalnego znaku. Takiego, który będzie atrakcyjny, nowoczesny i wielofunkcyjny, a jednocześnie będzie dobrze oddawał kluczowe dla poznanianek i poznaniaków wartości. Nowe logo nawiązuje do poprzedniego, które zdążyło już zadomowić się w pamięci mieszkańców i turystów.

Sam znak domu po odwróceniu tworzy literę "P" - inicjał imion świętych Piotra i Pawła. Zarówno dom, jak i gwiazdka umieszczone są w tarczy. Jej kształt występuje w herbie miasta i ma ona podkreślać tysiącletnią tradycję Poznania.

Nową odsłonę zyska też miejska strona internetowa: poznan.pl. Zmiany nie tylko odświeżą ją  pod względem wizualnym, ale także poprawią nawigację po niej  - by stworzyć nowy, lepszy sposób komunikowania się z mieszkańcami.

Powitanie nowej płyty Starego Rynku

Pierwsza miejska impreza pod nowym szyldem - Płytówka - odbędzie się już w najbliższy weekend, 17-19 maja wokół Ratusza. Będzie to muzyczne i gastronomiczne powitanie odrestaurowanej płyty Starego Rynku.

Program wydarzenia:

P jak Potańcówka, Płyta, Przeboje 

  • 17.05 / piątek 

19:00 - 22:00 | The Very Polish Cut Outs / ZAMBON & BISTI 
Dj set, Pasaż Kultury, ul. J.B.Quadro 

Zapraszamy na dj set w klimacie minionych lat. Wkładamy wygodne sofiksy i ruszamy na dancing! Od ponad 10 lat label THE VERY POLISH CUT-OUTS, niestrudzenie i z sukcesem prowadzony przez Zambona, wydobywa i promuje muzyczne perły wygrzebane z przepastnych archiwów polskiej muzyki rozrywkowej. Robi to w większości poprzez nadawanie im nowego kontekstu, stosując studyjne manipulacje w postaci tzw. editów i remixów. W ten sposób dostosowuje je również do potrzeb współczesnych didżejskich setów oraz wymagań nowoczesnego słuchacza. 

P jak Posiłek, Paragon, Pelargonia 

  • 18 - 19.05 / sobota i niedziela  

11:00 - 20:00 | OdRestaurowana Płyta 
Specjalne menu w wybranych restauracjach na Starym Rynku 

Świętując otwarcie Odrestaurowanego Starego Rynku nie można zapomnieć o znakomitych restauracjach i lokalach, które się na nim znajdują. Na co macie ochotę? Może na pyrę z gzikiem albo parzybrodę? A na deser szneka z glancem i lemoniada z hyćką! Zapoznajcie się ze specjalnym płytówkowym menu, przygotowanym we współpracy z lokalami Starego Rynku. Każdy znajdzie coś dla siebie! Paragon wydany w lokalach będziecie mogli wymienić na pelargonię. Odbiór w stoisku przy Ratuszu. Czynne w sobotę i niedzielę do 18.00 lub do wyczerpania zapasów. 

P jak Przeszłość, Parkiet, Poznań 

  • 18.05 / sobota 

17:00| Blaski i Cienie Wielkiej Płyty 
Spotkanie w SARP social club, Stary Rynek 56 

W sobotę zmieniamy płytę i wracamy do przeszłości. Porozmawiamy o poznańskich osiedlach, wielu obliczach Wielkiej Płyty i budownictwie mieszkalnym lat 70. i 80. 

22:00| Gramy nie tylko z płyt 

Wieczorem nie zwalniamy tempa i przenosimy się na parkiet SARP social club, gdzie zagra dla nas dj Brzoza. 

Więcej o nowej marce miasta można dowiedzieć się ze strony internetowej www.markapoznan.pl, gdzie także dostępna jest do pobrania księga marki.