Głównym tematem w twórczości Huberta Czerepoka są relacje pomiędzy fikcją a prawdą w wydarzeniach historycznych. Artysta starannie wybiera przy tym najbardziej odpowiednie dla zobrazowania tematu środki ekspresji. Stąd jego prace to nie tylko rysunki i fotografie, ale także instalacje video oraz instalacje video połączone z konstrukcjami architektonicznymi.

Jedną z takich instalacji jest praca z 2009 roku zatytułowana "Devil's Island". Została ona zrealizowana po wyprawie artysty na wybrzeże Kourou w Gujanie Francuskiej (słynnej kolonii jenieckiej, do której zsyłani byli francuscy więźniowie polityczni, między innymi Alfred Dreyfus). Zniesławiona " Île du Diable" pomiędzy rokiem 1852 a 1951 była domem dla ponad 70 000 więźniów. Wydaje się więc, że to, co zainteresowało Czerepoka, to silnie przeplatające się wraz z faktami nieścisłości historyczne, podyktowane w pewnym stopniu romantyczną wizją wyspy w spopularyzowanym bestsellerze Henri Charrière"a "Papillon" ("Motylek").

Video jest projektowane na sześciokątną konstrukcję, będącą odwołaniem do innej formy przejawu kontroli i władzy - słynnego panoptikonu. Symbolika panoptikonu, jak i oryginalna wizualnie konstrukcja, stały się w tym przypadku ramami ograniczającymi projekcję pięknego podzwrotnikowego krajobrazu wyspy.
Częścią wystawy są również dwie serie rysunków zrealizowanych w 2009. Pierwsza to "Seances (after Disasters of War)", zainspirowane sztychami Goyi "Okropności wojny", a druga to najnowsza seria ukazująca ruiny zniszczonych kościołów. Obie serie to czarno-białe prace na papierze, przykuwające uwagę prostotą linii oraz kreślarską czystością przedstawionych kompozycji. Seria rysunków poświęconych płonącym kościołom jest pokazem premierowym nowych prac artysty w Art Stations.