- Wysoki kontrast
- Niepełnosprawni
- Informacje dla niesłyszących
- english
- Deutsch
- italiano
- español
- hrvatski
- português
Plakat Miasta - Gospodarza powita kibiców
2012-06-04
Miasto Poznań rozpoczęło kampanię reklamową, której celem jest serdeczne powitanie kibiców zagranicznych w naszym mieście. Na plakatach eksponowanych na nośnikach billbordowych i cityligtach fani futbolu będą mogli przeczytać życzenia dobrej zabawy w Poznaniu napisane w ich ojczystych językach. Oficjalne plakaty Miasta - Gospodarza na turniej UEFA EURO 2012™ powstały we współpracy z Uniwersytetem Artystycznym w Poznaniu i już od 1 czerwca są eksponowane w miejscach, w których pojawią się goście z Chorwacji, Irlandii, Włoch i innych krajów.
Studenci Uniwersytetu Artystycznego odpowiedzieli na inicjatywę prof. Eugeniusza Skorwidera i Miasta Poznania przygotowując projekty, które z jednej strony miały witać kibiców w naszym mieście, z drugiej odnosić się do istoty turnieju UEFA EURO 2012™czyli futbolu. Spośród projektów przygotowanych w ramach studenckich zajęć, została wybrana propozycja Magdaleny Waszak prezentująca fragment gry stołowej w piłkarzyki, w postaci trzech figurek oznaczonych flagami grających w Poznaniu drużyn i towarzyszącym im hasłem nawiązującym do dobrej zabawy.
Zależało mi, by przekazać kibicom życzenia dobrej zabawy oraz by ramię w ramię świętowali udział swoich drużyn w turnieju, bez negatywnych emocji, za to w atmosferze fajnej zabawy - powiedziała autorka nagrodzonego ekspozycją w całym mieście plakatu.
Plakat operuje oszczędną formą, ale jest czytelny i łatwy w odbiorze. Autorka odnosząc się do futbolu nie zrobiła tego dosłownie sięgając oczywiste motywy i hasła. Zaprezentowała ideę wspólnej zabawy kibiców odwołując się do skojarzenia z grą, której najczęściej towarzyszy wyśmienita zabawa i emocje, które łatwo ostudzić przy wspólnym stole.
Plakaty poza ekspozycją miejską będą dodatkowo wydrukowane w 5 wersjach językowych - po angielsku, chorwacku, irlandzku, włosku oraz po polsku w limitowanej i oznaczonej edycji 2012 egzemplarzy. Otrzymają je m.in. dziennikarze oraz kibice w ramach konkursów i wydarzeń towarzyszących turniejowi. Kilkanaście plakatów posłuży do zdobycia cennych podpisów piłkarzy, a następnie trafi na aukcje charytatywne.