fot. M. Zakrzewski

Warsztaty: Wspólna energia

2014-11-08 ( sobota )
Stary Browar, Studio Słodownia +3, ul. Półwiejska 40, Poznań
  • godz. 11.00-12.00 (dzieci w wieku 6 miesiący - 2 lata + ich rodzice)
  • godz. 13.00-14.00 (dzieci w wieku 3-5 lat + ich rodzice)

Prowadzenie: Marta Romaszkan 

Warsztaty poświęcone relacji ciała rodzica i dziecka polegające na wspólnym poruszaniu się w różnego typu dynamice i energii oraz obserwowaniu, jak te wspólne energie łączą się ze sobą i jak oddziałują na oboje partnerów. Znajdowanie indywidualnego, komfortowego ruchu - tańca, który będzie pozwalał na wspólną zabawę, relaks i radość. Uczestnicy nie będą się uczyć konkretnych kroków tanecznych, ale poprzez swobodny ruch nawiązujący do specyficznych energii tańców takich jak balet, taniec plemienny, tango czy ruch tai chi, rozwijać będą własny, wspólny z dzieckiem taniec. 

Marta Romaszkan - ukończyła kierunek filozofia-komunikacja społeczna na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Pracę nad ruchem rozpoczęła od wschodnich sztuk walki - Tai Chi, którego uczyła się w Chinach, a także Aiki, które studiuje u mistrza teatru Noh i Aiki jiu jitsu - Masato Matsuura w Brukseli. Warsztatowo uczyła się u polskich i zagranicznych pedagogów tańca i choreografów. Dwukrotnie otrzymała stypendium Alternatywnej Akademii Tańca przyznane przez Art Stations Foundation by Grażyna Kulczyk (2012 i 2014), podczas którego uczestniczyła m.in. w warsztatach z jedną z ważniejszych światowych choreografek tworzących spektakle dla dzieci - Daliją Aćin-Thelander. Jako tancerka uczestniczy w instalacji dla dzieci najmłodszych Baby Space autorstwa tejże serbskiej choreografki.
Od 2010 roku współpracuje z Patrykiem Lichotą z którym zrealizowała performance multimedialny "Strange Lóóp", a także projekty "Lightskin" oraz "Audfit" i "Echo Clickers". W roku 2013/2014 rezydenci programu "Laboratorium" Centrum Kultury Zamek w Poznaniu z autorskim projektem "Friv Move Zamek" - skupionym na improwizacji w tańcu i muzyce.
W roku 2014 prowadzi warsztaty w ramach programu edukacyjnego dla młodzieży szkolnej "Myśl w ruchu" stworzonego przez Instytut Muzyki i Tańca.
Skupia się głównie na pracy nad improwizacją ruchową oraz komunikacją w improwizacji pomiędzy dźwiękiem i ruchem, zafascynowana pracą z dziećmi.