Radna zwróciła uwagę, że to miejsce jest bardzo dobrze skomunikowane, bo w okolicy jest kilka przystanków autobusowych, obsługujących trasy w różnych kierunkach miasta, są też przystanki tramwajowe oraz stacje Poznańskiego Roweru Miejskiego. To miejsce mogłoby stanowić idealne rozwiązanie dla przyjeżdżających nie tylko z poza Poznania, ale dla tych z północnych części miasta. Radna sugeruje, że warto byłoby rozważyć zamianę gruntów, gdyby okazało się, że są problemy własnościowe dla tego terenu.
W swojej odpowiedzi wiceprezydent Jędrzej Solarski wyjaśnił, że podstawowym założeniem tworzenia parkingów P&R jest zmniejszenie ruchu samochodowego w centrum. Z tego powodu są one lokalizowane na obrzeżach miasta i przeznaczone przede wszystkim dla osób mieszkających na obszarach peryferyjnych lub poza miastem. Parkingi P&R mają zachęcić kierowców do pozostawienia samochodu na parkingu i dojeżdżania do centrum autobusem lub tramwajem. Lokalizacja przy ul. Rylejewa nie spełnia tych założeń parkingu P&R. Ponadto parking w tym miejscu mógłby zachęcać kierowców wjeżdżających do Poznania od strony północnej do pomijania parkingu P&R przy ul. Szymanowskiego, którego potencjał nie został jeszcze w pełni wykorzystany.
Jednak biorąc jednak pod uwagę, że Miejska Pracowania Urbanistyczna prowadzi obecnie prace nad opracowaniem miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego "Osiedle Przyjaźni - część północna", Zarząd Transportu Miejskiego przekaże do MPU prośbę o rozważenie zasadności lokalizacji parkingu na tym terenie w dokumentach planistycznych oraz ewentualne wskazanie jego typu (buforowy lub P&R).
oprac. red.
Zobacz więcej: