Remont na Hetmańskiej będzie polegał na gruntownej przebudowie układu torowego i modernizacji sieci trakcyjnej. Obejmie również naprawę nawierzchni przystanków tramwajowych "Hetmańska Wiadukt" usytuowanych nad Drogą Dębińską.
Oprócz prac torowo-sieciowych odnowione też będzie otoczenie trasy od Dolnej Wildy do przystanku przed rondem Starołęka. Wymienione będzie całe podłoże, podkłady i szyny. Nowe torowisko pozwoli jechać tramwajom nawet o 100% szybciej, z prędkością do 50-60 km/h. Odnowiona sieć zdecydowanie poprawi zasilanie w tamtym rejonie, zmniejszy awarie, a tym samym przestoje tramwajów.
Organizacja ruchu na ul. Hetmańskiej
Etapami zamykany będzie jeden pas ruchu w każdym kierunku od strony torów. Zamknięcia te będą tak zaplanowane, aby były jak najmniej uciążliwe dla jadących tamtędy kierowców.
W nocy 22/23 kwietnia wyłączony z ruchu zostanie wewnętrzny lewy pas jezdni północnej ul. Hetmańskiej (w kierunku ul. Dolna Wilda) pomiędzy rondem Starołęka i skrzyżowaniem z ul. Dolna Wilda. Z piątku na sobotę, 27/28 kwietnia, wyłączony z ruchu zostanie wewnętrzny lewy pas jezdni południowej ul. Hetmańskiej (w kierunku ronda Starołęka) pomiędzy skrzyżowaniem z ul. Dolna Wilda i rondem Starołęka. Prędkość maksymalna pojazdów w rejonie prac zostanie ograniczona do 40 km/h.
Zmiany w komunikacji publicznej
Dla pasażerów komunikacji miejskiej zmienią się jedynie trasy trzech linii tramwajowych. W zamian uruchomiona zostanie zastępcza komunikacja autobusowa. W czasie prowadzonych prac "jedynka", "siódemka" i "jedenastka" będą kursowały objazdem: linie nr 1 i 7 - przez Królowej Jadwigi i Górną Wildę, a linia nr 11 skierowana zostanie na Dębiec. Linia autobusowa "za tramwaj" T1, będzie kursować w godzinach szczytu komunikacyjnego, co 7,5 minuty na trasie: Rondo Starołęka - Hetmańska - Traugutta - 28 Czerwca 1956 - Rolna - Hetmańska - Rondo Starołęka.
Biuro Prasowe UMP, oprac. jg