Na wspólnym wyjazdowym posiedzeniu 8 maja spotkały się Komisja Oświaty i Wychowania oraz Komisja Rodziny, Spraw Społecznych i Zdrowia radni odwiedzili Zespół Szkół Specjalnych nr 112, przy ul. Obornickiej 314. Zespół tworzy szkoła podstawowa oraz gimnazjum, ma 10 oddziałów, w każdym po 3-4 uczniów. Szkoła specjalizuje się w edukacji dzieci autystycznych. Jej problemem jest mała baza lokalowa. Dlatego dyrekcja oraz społeczność szkolna chciałby szkołę rozbudować, ale jest otwarta także na przenosiny placówki. - Nie ma drugiej takiej szkoły w Poznaniu, która by zajmowała się uczniami z autyzmem i ich przygotowaniem do funkcjonowania w społeczeństwie i do rynku pracy - tłumaczyli przedstawiciele szkoły. W szkole brakuje profesjonalnego gabinetu logopedy, psychologa, pedagoga czy pracowni integracji sensorycznej. Specjaliści przyjmują dzieci w bibliotece lub innych salach, gdzie trwają równocześnie zajęcia.
Radni, który zwiedzili obiekt, zgodnie zobowiązali się do wsparcia placówki. - Skromność bazy tej placówki jest przejmująca - mówił radny Antoni Szczuciński - zanim jednak zdecydujemy się na rozwój tej placówki trzeba całościowo przeanalizować sytuację takich szkół w całym mieście - mówił radny. - Tej placówce trzeba pomóc od razu, ze środków bieżących, np. by mogła przeprowadzić prace remontowe i wyposażyć się w lepszy sprzęt, a o kwestii rozbudowy powinniśmy zdecydować po zapoznaniu się całościową sytuacją szkolnictwa specjalnego - mówił radny Marek Sternalski. - W ramach Wydziału Oświaty już funkcjonuje specjalny zespół, który tworzą dyrektorzy takich placówek, i eksperci m.in. z MOPR - oświadczył Przemysław Foligowski, dyrektor Wydziału Oświaty. - W ciągu dwóch, trzech miesięcy poznamy raport ze stanu aktualnego takich szkół, oraz zalecenia na przyszłość - powiedział Foligowski. Radni zadeklarowali chęć uczestnictwa w pracach tego zespołu. (jg)