Zgodnie z wprowadzonymi przez ZTM zmianami linia nr 15 pozostanie na trasie z Piątkowa do Junikowa, natomiast linia nr 3 połączy Naramowice i Winogrady z centrum oraz z Ratajami i Chartowem. W pierwotnym projekcie uwagi pasażerów wzbudził zamiar zmiany trasy nr 15. Były w tej sprawie negatywne opinie rad osiedli, liczne zgłoszenia indywidualne, złożona została także petycja podpisana przez blisko 7 tys. osób. Interpelacje w sprawie zmiany zaproponowanego układu składali radni miejscy: Paweł Sowa i Tomasz Stachowiak.
Skorygowany projekt uwzględnia postulaty pozostawienia na obecnej trasie linii nr 15, łączącej bezpośrednio Piątkowo i Winogrady z Junikowem. Równocześnie dla wzmocnienia komunikacji pomiędzy północą Poznania a centrum i osiedlami położonymi po wschodniej stronie Warty zmieniona zostanie trasa tramwaju linii nr 3, która pojedzie z Naramowic przez Winogrady i rondo Kaponiera do centrum, a następnie przez most Św. Rocha, trasę kórnicką i os. Lecha do pętli Unii Lubelskiej. W przeciwnym kierunku pojedzie od Al. Marcinkowskiego przez 27 Grudnia i Fredry. Przy odpowiednim zsynchronizowaniu rozkładów jazdy linii nr 3 i 15 osiągnięty zostanie efekt wzmocnienia komunikacji w relacji obsługiwanej przez linię nr 16, tj. pomiędzy trasą Poznańskiego Szybkiego Tramwaju, a centrum i Polanką.
Na swoją stałą trasę sprzed rozpoczęcia rewitalizacji centrum wróci linia nr 16. Tramwaje kursujące z Os. Sobieskiego trasą Poznańskiego Szybkiego Tramwaju pojadą przez most Teatralny, ulice Fredry i Gwarną do centrum, a następnie przez ul. Św. Marcin, most Św. Rocha i trasę kórnicką na Franowo. Z kolei linia nr 13 wróci na swoją dawną trasę, łączącą Starołękę z Junikowem, a linia nr 6 ponownie dojeżdżać będzie do Budziszyńskiej.
ZTM planuje, że nowy układ linii tramwajowych wejdzie w życie na początku 2024 roku.
oprac. red.