grafika z logotypem Biuletynu Miejskiego

Biuletyn Miejski

Patriotyzm to szacunek i odpowiedzialność

Rada Osiedla Stare Miasto przygotowała i promuje Kodeks Dobrych Praktyk, którego celem jest kształtowanie obywatelskich postaw.

Radna Maria Sokolnicka-Guzek podczas spotkania w Zespole Szkół Sportowych przy Al. Niepodległości, fot. RO Stare Miasto - grafika artykułu
Radna Maria Sokolnicka-Guzek podczas spotkania w Zespole Szkół Sportowych przy Al. Niepodległości, fot. RO Stare Miasto

Patriotyzm w lokalnych społecznościach obok szacunku do Ojczyzny to także poszanowanie człowieka i dbanie o przyrodę. Wychodząc z takiego założenia Rada Osiedla Stare Miasto przygotowała Kodeksu Dobrych Praktyk i promuje go wśród uczniów staromiejskich szkół. Podczas spotkania w Zespole Szkół Sportowych przy Al. Niepodległości ideę Dobrych Praktyk przedstawiała radna Maria Sokolnicka-Guzek. Uczniowie będą z Kodeksem zapoznawać się szczegółowo podczas lekcji wychowawczych.

Kodeks Dobrych Praktyk Starego Miasta:

  1. Dbamy o przestrzeń wspólną. Sprzątamy, zgłaszamy usterki, wskazujemy rozwiązania problemów.
  2. Reagujemy. Widząc łamanie Kodeksu działamy aktywnie i z pasją, pokazując, że nie ma społecznego zezwolenia na złe praktyki.
  3. Dbamy o pozytywne relacje sąsiedzkie. Rozmawiamy, pomagamy sobie nawzajem, informujemy się.
  4. Szanujemy się. Każdy ma prawo do swojego zdania, podejmowania działań, pracy, zabawy i odpoczynku w formie, która nie przeszkadza sąsiadom
  5. Rozwijamy twórcze talenty i wpieramy akcje promujące nasz fyrtel. Tworzymy i promujemy okolicę, szukamy w niej nowych potencjałów i znaczeń.
  6. Edukujemy. Dzieci i młodzież Starego Miasta powinni brać aktywny udział w życiu miasta, w zgodzie z Kodeksem. Staramy się rozpowszechniać Kodeks i pokazywać jego pozytywne efekty.
  7. Przeciwstawiamy się aktywnie: niszczeniu mienia, zaśmiecaniu, niesprzątaniu po psach, zawłaszczaniu stref publicznych przez osoby i firmy, zakłócaniu spokoju i prawa do nocnego odpoczynku, nielegalnemu parkowaniu.

oprac. mat.

Zobacz także: