Trzy samorządy pomocnicze z Nowego Miasta: Chartowo, Rataje i Żegrze wydały wspólne stanowisko, w którym sprzeciwiają się postulatom stowarzyszeń miejskich, dotyczącym odtworzenia Estakady Katowickiej w formie drogi na poziomie gruntu. Zdaniem rad osiedli budowa tego odcinka ze skrzyżowaniami lub rondami na przecięciu z ulicami Chartowo/Żegrze oraz Inflancką byłaby fatalna w skutkach dla mieszkańców i pogorszyłaby ich standard życia w tym rejonie miasta. Wśród przewidywanych konsekwencji wymieniają m.in.: generowanie korków, zwiększenie ruchu na ulicach osiedlowych i międzyosiedlowych, postępujące niszczeniem nawierzchni tych dróg, zwiększenia ryzyka wypadków na tym obszarze.
Samorządowcy nie zgadzają się również z opinią stowarzyszeń, że odbudowa trasy katowickiej na poziomie gruntu będzie tańsza od budowy nowej estakady. Twierdzą, że przedstawione kwoty nie są poparte wyceną merytoryczną, a z kolei dostosowanie obecnej infrastruktury drogowej do nowych rond i skrzyżowań, to także spore koszty.
Osiedla zwracają się do władz Poznania, aby estakada została odbudowana w jej obecnym kształcie.