Deratyzacja w szkołach i placówkach oświatowych

Podstawą prawną prowadzonych działań są przepisy porządkowe - § 29 Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie miasta Poznania - załącznika do uchwały Nr LII/968/VIII/2021 Rady Miasta Poznania z dnia 28 września 2021 r. (t.j. Dz. Urz. Woj. Wielk. z 2023 r. poz. 12094) - w związku z art. 22 ustawy z dnia 5 grudnia 2008 r. o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 924 z późn. zm.) oraz art. 117 § 1 ustawy z dnia 20 maja 1971 r. Kodeks wykroczeń (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2119 z późn. zm.)
W czasie trwania akcji Straż Miejska Miasta Poznania oraz służby Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego będą kontrolować właścicieli nieruchomości pod kątem:
- terminowego i bezpiecznego wykładania rodentycydu (tzw. trutki) zgodnego z instrukcją na etykiecie produktu, w tym zastosowania trwałych stacji deratyzacyjnych odpornych na zniszczenie i łatwe otwarcie, przytwierdzonych do podłoża (tam, gdzie jest to możliwe) i w sposób czytelny oznakowanych,
- umieszczania w widocznym miejscu informacji o wyłożonym rodentycydzie,
- gospodarki odpadami komunalnymi na terenie nieruchomości i utrzymania czystości wokół MGO.
Placówki oświatowe znajdujące się na terenie miasta Poznania zobowiązane są do:
1. Przesłania informacji o realizacji powszechnej deratyzacji przez interaktywny formularz dostępny pod adresem: https://www.webankieta.pl/ankieta/1462372/sprawozdanie-z-przeprowadzonej-powszechnej-akcji-deratyzacyjnej-kwiecien-2025.html Formularz należy wypełnić najpóźniej do 30 maja 2025 r. UWAGA: Link będzie aktywny po zakończeniu akcji deratyzacyjnej. (sugerujemy przesłanie ww. linka w formie pozwalającej bezpośrednie przejście do żądanej strony; przekazanie pisma w formie skanu utrudnia dostęp do formularza) Prosimy o nieprzesyłanie sprawozdań w innej formie (papierowej, czy mailowej). Jednolita forma sprawozdań to efektywniejsze wykorzystanie uzyskanych przez Wydział informacji z przeprowadzonej akcji deratyzacyjnej.
2. Przypominamy, że zgodnie z Zarządzeniem Prezydenta Miasta Poznania nr 166/2021/P z dnia 24 lutego br. w sprawie "zapewnienia koordynacji działań i przepływu informacji w zakresie obowiązkowej deratyzacji w miejskich jednostkach organizacyjnych na rzecz zmniejszenia populacji szczurów na terenie miasta Poznania" - zmienionego Zarządzeniem PMP nr 680/2023/P z dnia 21 sierpnia 2023 r., w celu realizacji obowiązku informowania o działaniach podejmowanych na rzecz ograniczania populacji szczurów na terenie miasta, jednostki miejskie zobowiązane są do informowania o działaniach podejmowanych na rzecz ograniczania populacji szczurów na terenie miasta.
3. Oznakowania miejsc wyłożenia trutek również w języku ukraińskim. Jest to szczególnie istotne pod kątem ochrony zdrowia i życia osób przebywających w obiektach będących w administracji i nadzorze miejskich jednostek. Przesyłamy propozycję tłumaczenia: УВАГА! розкладено отруту для гризунів! Небезпека отруєння людей та тварин
4. Każdorazowego informowania Wydziału Gospodarki Komunalnej o problemach związanych z obecnością szczurów w przestrzeni publicznej, istotnych z punktu widzenia mieszkańców i użytkowników oraz o sposobie i czasie podjętej interwencji.
Kontakt: Wydział Gospodarki Komunalnej, 61 878 42 57
Zobacz również

Informacja dotycząca Szkoły Podstawowej nr 99 w Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 20

Wyniki rekrutacji do przedszkoli

Otwarcie pracowni bezpieczeństwa sieciowego w ZSŁ
