Kładka czy tunel na dworcu Poznań Główny?

Stowarzyszenie Inwestycje dla Poznania na tak postawione pytania odpowiada: jedno i drugie.

Łącznik w Krakowie Balicach - www.skyscrapercity.com - grafika artykułu
Łącznik w Krakowie Balicach - www.skyscrapercity.com

W ostatnim tygodniu przez Poznań przetoczyła się kolejna dyskusja o rozwiązaniach komunikacyjnych na Dworcu Głównym. Władze Poznania zapytały Polskie Koleje Państwowe: co z budową kładki łączącej nowy dworzec z peronami 4, 5 i 6? PKP odpowiedziały, że przygotowują projekt przedłużenia przejścia podziemnego do centrum handlowego Avenida, w związku z czym budowa kładki stoi pod znakiem zapytania. Wywołało to dyskusję: czy budować tunel czy kładkę?

Stanowisko stowarzyszenia Inwestycje dla Poznania jest jednoznaczne: zarówno tunel jak i kładka są konieczne do zapewnienia pełnej komunikacji Dworca Głównego w Poznaniu. Te dwie inwestycje nie są ze sobą sprzeczne, mogą wzajemnie się uzupełniać, dając pasażerom możliwość wyboru drogi pomiędzy peronami, dworcami, miastem i centrum handlowym.

Szczegółowe uzasadnienie IdP prezentuje na swojej stronie internetowej.

*

W sprawach związanych z Dworcem Głównym Stowarzyszenie przypomina także o liście wysłanym dwa miesiące temu do Kancelarii Premier Beaty Szydło w sprawie przebudowy starego dworca PKP. Członkowie IdP chcieli wiedzieć jakie prace toczą się w tym zakresie oraz co z obietnicami dotyczącymi przywrócenia starego dworca Poznań Główny.

Pełną treść listu można przeczytać tutaj.

Jedyna odpowiedź jaka do tej pory dotarła do IdP to pismo datowane z 29 sierpnia w którym KPRM kieruje list do Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa.

Działacze IdP ubolewają, że druga co do znaczenia dla ruchu pasażerskiego w Polsce (po Warszawie Centralnej) stacja jest ciągle traktowana jakby była prowincjonalnym przystankiem z niewielką liczbą podróżnych, tymczasem Poznań Główny jest punktem strategicznym na komunikacyjnej mapie kraju. Podkreślają, że żadne projekty dotyczące Poznania Głównego nie powinny powstawać w zaciszu gabinetów, lecz należy je tworzyć przy współudziale codziennych jego użytkowników.

oprac. red.