Tramwajem do ul. Wrzoska i jeszcze dalej

Informację przedstawił radnym dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego Jan Gosiewski. Zakończenie prac koncepcyjnych planowane jest na rok 2026, a zakończenie prac projektowych na koniec roku 2027. Projekt zakłada poprowadzenie linii tramwajowej od tzw. "trasy Piątkowskiej" do ul. Wrzoska, a w dalszej perspektywie na Podolany do planowanego węzła przesiadkowego przy ul. Druskiennickiej (jako elementem ramy kolejowej Poznania). Projekt przewiduje także budowę wiaduktu tramwajowego nad ul. Witosa, możliwe że z ruchem pieszym i rowerowym oraz dopuszczeniem pojazdów uprzywilejowanych, np. karetek dojeżdżających do szpitala. Koszt pierwszego etapu inwestycji do ul. Wrzoska szacuje się obecnie na 125 mln zł brutto.
Zastępca Prezydenta Mariusz Wiśniewski mówił o poważnej perspektywie wsparcia projektu przez samorząd Województwa Wielkopolskiego. Korzyści realizacji projektu odnieśli by pacjenci, pracownicy szpitala, mieszkańcy regionu, którzy również mieli by lepszy dojazd z węzła przy ul. Druskiennickiej.
Przewodniczący Komisji Tomasz Wierzbicki pozytywnie odniósł się do proponowanej trasy. Podał też przykład przedłużenia tramwaju do ul. Unii Lubelskiej, jako krótkiej trasy, ale ważnej dla mieszkańców (w tym rejonie powstają nowe osiedla mieszkaniowe). Radna Klaudia Strzelecka pytała, czy oprócz wsparcia ze strony samorządu województwa, Miasto planuje starać się też o środki z budżetu Państwa lub Unii Europejskiej. Zastępca Prezydenta Mariusz Wiśniewski wyjaśniał, w idei krótkich linii tramwajowych, chodzi o finansowanie przede wszystkim ze środków własnych bez oczekiwania na środki zewnętrze. Jest to inwestycja w zasięgu finansowym Miasta, szczególnie przy wsparciu województwa.
Poniższa treść została przygotowana przez biuletyn/Wydawnictwo Miejskie Posnania
Zobacz również

W sprawie inwestycji drogowej w Naramowicach

Radni o Korowodzie Świętomarcińskim

Zmiany w budżecie kultury
