Około 4 minut. Tyle miałoby wynieść skrócenie podróży z Wildy do Centrum, gdyby powstała trasa tramwajowa w ul. F. Ratajczaka. Jest już decyzja środowiskowa w tej sprawie, teraz Zarząd Transportu Miejskiego zlecił wykonanie odpowiednich analiz. Na ich wyniki będziemy musieli poczekać ok. 3 miesiące.
Element osi północ-południe
- Niektórzy pytają: po co? Chodzi nie tylko o skomunikowanie Wildy z Centrum. Docelowo to element trasy tramwajowej północ-południe, niezależnie od tego w jakim kierunku ten tramwaj pojedzie w przyszłości - tłumaczy Mariusz Wiśniewski, przewodniczący Komisji Rewitalizacji, która monitoruje projekt. - Jeśli potraktujemy tę trasę jako element całej osi, nabiera to głębszego sensu - dodaje.
Dodatkowo, ZTM zastanawia się także nad budową prawoskrętu z ul. Towarowej w ul. św. Marcin i poprowadzeniem nowej trasy tramwajowej przez obszar tzw. Wolnych Torów, aż do ul. Hetmańskiej. Nie ma to być jednak alternatywa dla projektu w ul. Ratajczaka, a jedynie dodatkowe uzasadnienie powstania tej linii.
Koszt: 230 mln. zł
- W tej chwili szukamy odpowiedniego źródła finansowania tej inwestycji. Zakwalifikowaliśmy ją w ramy projektu Centrum - mówi Grzegorz Kamiński z miejskiego Biura Koordynacji Projektów, które zajmuje się tą sprawą. - Jej koszty szacujemy wstępnie na 230 mln. zł - dodaje.
Za kilka miesięcy okażę się czy projekt uzyska wpis na listę projektów dofinansowywanych z Ministerstwa Infrastruktury. (as)