Zgromadzeni pedagodzy szukali wspólnie z prelegentami odpowiedzi na pytanie "Jak ocalić świat przed zagładą?" Konferencja i Warsztaty w sposób wielopłaszczyznowy pokazały, że każdy powinien zacząć od siebie, a zmiana codziennych nawyków w domu czy w szkole, ma ogromny wpływ na zmiany globalne. Nauczyciele otrzymali przekrojową wiedzę, materiały dydaktyczne do pracy z uczniami, a także książki, jak robić świadome zakupy by nie szkodzić środowisku przekazane przez Lidl Polska. O tym, co dzieje się z odpadami zmieszanymi oraz o ich prawidłowym segregowaniu opowiadali Wojciech Nowicki z Remondis Sanitech Poznań oraz Wiesław Wojdyło ze Związku Międzygminnego Gospodarka Odpadami Aglomeracji Poznańskiej. Jak oszczędzać wodę, szczególnie w Wielkopolsce, która ma zasoby porównywalne do Egiptu, a także co wspólnego z poznańskimi wodociągami mają świetliki i małże, mogące postawić na nogi osoby odpowiedzialne za bezpieczeństwo miasta, zdradził Grzegorz Podolski z Aquanet S.A. Natomiast o redukcji odpadów i zasadach zero waste w szkole opowiadała Agnieszka Sadowska-Konczal z Polskiego Stowarzyszenia Zero Waste. Po zakończeniu części konferencyjnej odbyły się warsztaty z zakresu frakcji plastiku, aluminium czy bio, podczas których nauczyciele zamienili się w uczniów. Frakcję szklaną reprezentowała Ewa Szczepaniak z huty Ardagh Group, która zabrała uczestników w podróż po świecie szkła pokazując co segregować powinniśmy, a co już nie, mimo że jest ze szkła.
Po części konferencyjno-warsztatowej przyszedł czas na zajęcia w szkołach oraz ogłoszenie konkursu, który potrwa do połowy lutego i skierowany jest do przedszkolaków, uczniów szkół podstawowych oraz ponadpodstawowych z całej Wielkopolski. Zwieńczeniem Konkursu będzie wystawa prac i wręczenie nagród podczas Targów Edukacyjnych w Poznaniu, które odbędą się 6-8 marca 2020 roku.
Partnerami i Przyjaciółmi III edycji EduPak Polska są: Remondis Sanitech Poznań, Aquanet, GOAP, Zakład Zagospodarowanie Odpadów, Polskie Stowarzyszenie Zero Waste, Ardagh Group, Smurfit Kappa, Futamura, Recal, Weranda Family, Rekopol, Lidl oraz Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych w Poznaniu i Fundacja Zielony Motyl.
Wydawnictwo Miejskie Posnania objęło patronat medialny nad wydarzeniem.
oprac. red.