grafika z logotypem Biuletynu Miejskiego

Biuletyn Miejski

Reklamowy ład przestrzenny

- Niezbędne jest stworzenie jasnych procedur, jak również należy określić zakres zaangażowania urzędników w interwencje i działania sankcyjne dotyczące nielegalnych tablic i urządzeń reklamowych - uważa Andrzej Rataj, radny Miasta Poznania i przewodniczący Rady Osiedla Stare Miasto, na temat tzw. uchwały krajobrazowej.

Fot. Rada Osiedla Stare Miasto - grafika artykułu
Fot. Rada Osiedla Stare Miasto

Urząd Miasta przygotowuje się do przedstawienia Radzie Miasta projektu uchwały w sprawie zasad i warunków sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń na terenie Poznania. Jednym z celów ma być uporządkowanie chaosu reklamowego, istniejącego w Poznaniu od wielu lat. Miejscy aktywiści i radni osiedlowi ze Starego Miasta mają jednak obawy co do proponowanych postanowień m.in. w zakresie znacznie opóźnionego wejścia w życie regulacji i skuteczności działań.

- Niezbędne jest stworzenie jasnych procedur, jak również należy określić zakres zaangażowania urzędników w interwencje i działania sankcyjne dotyczące nielegalnych tablic i urządzeń reklamowych. Powinno się ustalić jaka potrzebna jest liczba etatów, najlepiej spośród osób już pracujących w Urzędzie Miasta, żeby obecną niewłaściwą sytuację uporządkować i jak problemy samowoli reklamowej rozwiązywać w przyszłości. Na te pytania powinny zostać udzielone odpowiedzi przy obecnych działaniach dotyczących uchwały krajobrazowej - uważa Andrzej Rataj, radny Miasta Poznania i przewodniczący Rady Osiedla Stare Miasto, który w tym temacie działa od dłuższego czasu złożył już wiele interpelacji w trosce o estetykę i ład przestrzenny.

Radny Rataj złożył także interpelację do prezydenta Poznania z pytaniami o koszty jakie ponosi miasto z tytułu działań porządkowych. Dotyczy to przede wszystkim zaangażowania urzędników w działania prowadzące do ustanowienia porządku prawnego i ładu przestrzennego.

- To ważne pytanie dotyczące skuteczności, która powinna być znacznie większa. Ponadto potrzeba tu dynamicznych działań, ponieważ przepisy pozwalające na usuwanie nielegalnych reklam obowiązują w Polsce już od ponad 7 lat, a w naszym mieście jeszcze nie udało się uporządkować tego - zaznacza Andrzej Rataj.

Projekt uchwały w sprawie zasad i warunków sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń na terenie Poznania jest w programie posiedzenia Komisja Polityki Przestrzennej i Rewitalizacji, które odbędzie się 18 stycznia (środa) o g. 16, w Sali Błękitnej Urzędu Miasta Poznania, pl. Kolegiacki 17.

oprac. red.