Wydatki na promocję w mediach i reklamie outdoorowej

Radna pyta w jakich mediach ogólnopolskich i lokalnych są prowadzone kampanie reklamowe, promocyjne lub informacyjne oraz jakie koszty generują. O podobne informacje prosi w przypadku mediów społecznościowych i w przestrzeni publicznej - outdoorowej.
Urząd Miasta przekazał informację o obecnie podejmowanych przez Gabinet Prezydenta działaniach w tym zakresie. Aktualnie prowadzone są następujące kampanie informacyjne w mediach lokalnych:
- emisja na antenie telewizji WTK dwunastu odcinków programu "Puls Miasta", który przekazuje wiadomości istotne dla mieszkańców stolicy Wielkopolski; wartość umowy to 159.644,16 zł (umowa z 18 stycznia 2023 r. - produkcja i emisja odcinków programu);
- emisja odcinków programu o tematyce transportowej w Serwisie Komunikacyjnym telewizji WTK (emitowanym na antenie WTK oraz na stronie wtk.pl); realizowana usługa ma na celu informowanie mieszkańców Poznania (także tych, którzy nie śledzą miejskich portali informacyjnych) o utrudnieniach komunikacyjnych związanych z inwestycjami realizowanymi w mieście i o zmianach w organizacji ruchu; wartość umowy to 95.644,80 zł (umowa z 18 stycznia 2023 r. - realizacja i emisja odcinków programu);
- działania promocyjne w związku z organizacją Projektu Złota Setka Wielkopolski - na łamach Głosu Wielkopolskiego; wartość umowy zawartej z Polska Press sp. z o.o. w dniu 24 kwietnia 2023 r. to 36.900,00 zł;
- przeprowadzenie kampanii informacyjno-edukacyjnej zachęcającej mieszkańców Poznania do składania wniosków z projektami oraz do głosowania na projekty zgłoszone w Poznańskim Budżecie Obywatelskim 2024; wartość umowy zawartej z telewizją WTK w dniu 4 maja 2023 r. to 19.630,80 zł;
- emisja na portalu "wpoznaniu.pl" kampanii reklamującej etapy składania projektów do Poznańskiego Budżetu Obywatelskiego 2024; wartość umowy zawartej z World Trade Center Poznań sp. z o.o. w dniu 18 maja 2023 r. to 1.968,00 zł.
Jeśli chodzi o portale społecznościowe, na Facebooku, za łączną kwotę 5.000,00 zł, prowadzone są obecnie kampanie w zakresie segregacji odpadów oraz zamieszczane są posty sponsorowane dotyczące konkursu na taksówkarza roku, działań związanych z tzw. odbrukami, a także dofinansowań do zakupu sprzętu dla poznańskich szpitali. Ponadto w ramach Google Ads, oprócz kampanii dotyczącej segregacji odpadów, promowane są miejskie programy: "Kawka Bis" oraz "POZnań i zamieszkaj" (kwota - 10.000,00 zł). W dniu 20 kwietnia 2023 r. zawarto także umowę z ABOUT AD sp. z o. o. na przygotowanie oraz wdrożenie kampanii promocyjnej Poznańskiego Budżetu Obywatelskiego 2024, prowadzonej na: Facebook Adds, Instagram, Google, YouTube. Wartość tej umowy to 62.545,50 zł.
Na aktualne kampanie w przestrzeni publicznej - outdoorowej (na tzw. citylight-ach) przeznaczono środki w wysokości 29.658,99 zł (kampanie: Zielone Pojęcie, Światowy Dzień Kota 2023, OK Poznań, Kampania PIK, Miasto Doznań, Urodziny Miasta, Rok Pawła Edmunda Strzeleckiego, Pyrkon 2023, Thank You, Fyrtle Festiwal, 50-lecie Piątkowa, Na Falach 2023, Wieczorek Ratajski).
oprac. red.