Dokument powstał dzięki 100% dofinansowaniu w formie dotacji ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w ramach programu priorytetowego "GEPARD II - transport niskoemisyjny.
Celem strategii jest wsparcie rozwoju szeroko pojętej polityki elektromobilności oraz zrównoważonego rozwoju transportu i mobilności w Poznaniu. Strategia ma być również podstawowym kryterium w pozyskiwaniu środków pomocowych.
Dokument kompleksowo opisuje temat elektromobilności w mieście. Zawarto w nim m.in. następujące kwestie: rozwój infrastruktury ładowania i tankowania paliw alternatywnych; wymiana/modernizacja pojazdów o wysokiej emisji spalin na pojazdy nisko- i zeroemisyjne; propozycje Stref Czystego Transportu; promocja i wsparcie alternatywnych sposobów i środków transportu w stosunku do podróży pojazdami o wysokiej emisji spalin.
W dyskusji radny Filip Olszak postulował, aby systemu rowerów miejskich rozwijać także o rowery elektryczne cargo. Radny Wojciech Kręglewski zwracał uwagę, że oprócz spalin, źródłem zanieczyszczeń jest też pył i kurz unoszący się w wyniku ruchu samochodowego, stąd jego zdaniem ważna jest też kosmetyka ulic. Radna Sara Szynkowska ve Sęk poruszyła problem wysokiej ceny samochodów elektrycznych, w Poznaniu zarejestrowanych jest około 300 takich aut. Jednak zdaniem Wojciecha Kręglewskiego dynamiczny rozwój fotowoltaniki może znacznie przyśpieszyć rozwój motoryzacji elektrycznej.
oprac. red.