grafika z logotypem Biuletynu Miejskiego

Biuletyn Miejski

Konkurs na dyrektora "Arsenału" oficjalnie ogłoszony

Prezydent Miasta Poznania ogłasza konkurs na kandydata na stanowisko dyrektora Galerii Miejskiej "Arsenał" w Poznaniu

1. Warunkiem przystąpienia do konkursu na kandydata na stanowisko dyrektora Galerii Miejskiej "Arsenał", Stary Rynek 6, 61-772 Poznań, jest spełnienie przez kandydata następujących kryteriów:

  • 1) wykształcenie wyższe (preferowane kierunki humanistyczne lub artystyczne);
  • 2) co najmniej 5-letnia udokumentowana działalność z zakresu prezentacji sztuki, w tym w szczególności działalności wystawienniczej i kuratorskiej w instytucjach kultury, instytucjach, placówkach naukowych, badawczych, wydawnictwach, organizacjach pozarządowych prowadzących działalność w obszarze kultury, co najmniej 3-letni staż pracy na stanowiskach kierowniczych w wyżej wymienionych miejscach;
  • 3) znajomość prawa regulującego funkcjonowanie publicznych instytucji kultury oraz organizowania i prowadzenia działalności kulturalnej;
  • 4) umiejętność kierowania zespołem oraz predyspozycje i zdolności managerskie i organizatorskie;
  • 5) znajomość zagadnień związanych z projektami kulturalnymi finansowanymi ze środków EU oraz doświadczenie w pozyskiwaniu funduszy pozabudżetowych;
  • 6) znajomość problematyki będącej przedmiotem działalności Galerii Miejskiej "Arsenał" w Poznaniu oraz zjawisk w szeroko pojętej kulturze, sztuce i dziedzictwie narodowym;
  • 7) dobry stan zdrowia, wykazany zaświadczeniem lekarskim o stanie zdrowia i braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku kierowniczym;
  • 8) niekaralność;
  • 9) dobra znajomość przynajmniej jednego języka obcego.

2. Oferty składane przez kandydatów muszą zawierać:

  • 1) podanie z uzasadnieniem ubiegania się o stanowisko dyrektora Galerii Miejskiej "Arsenał" w Poznaniu;
  • 2) życiorys z charakterystyką dorobku zawodowego, w tym ewentualne rekomendacje  (do 10 stron A4);
  • 3) wykaz i krótki opis najważniejszych zrealizowanych projektów lokalnych, ogólnopolskich i międzynarodowych przedsięwzięć artystycznych itp. dokumentujący dorobek kandydata (do 5 stron A4);
  • 4) pisemne opracowanie koncepcji kierowania Galerią Miejską "Arsenał" (do 10 stron A4) w aspekcie zarządzania Galerią i kształtowania programu Galerii na okres 3 lat. Dokument ten należy składać w zamkniętej kopercie z tytułem: KONCEPCJA PROGRAMOWO-ORGANIZACYJNA GALERII MIEJSKIEJ "ARSENAŁ";
  • 5) kserokopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie i kwalifikacje (np. dyplomy, certyfikaty, świadectwa itp.);
  • 6) udokumentowane i potwierdzone: co najmniej 5-letnia działalność z zakresu prezentacji sztuki, w tym w szczególności działalności wystawienniczej i kuratorskiej w instytucjach kultury, instytucjach, placówkach naukowych, badawczych, wydawnictwach, organizacjach pozarządowych prowadzących działalność w obszarze kultury, co najmniej 3-letni staż pracy na stanowiskach kierowniczych w wyżej wymienionych miejscach (zaświadczenia lub świadectwa pracy);
  • 7) oświadczenie o dobrej znajomości języka obcego;
  • 8) zaświadczenie lekarskie o stanie zdrowia i braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku kierowniczym, wystawione nie wcześniej niż miesiąc przed złożeniem oferty;
  • 9) oświadczenie, że kandydat nie był karany za przestępstwo popełnione umyślnie oraz nie toczy się przeciwko niemu postępowanie karne;
  • 10) oświadczenie, że kandydat nie był karany zakazem pełnienia funkcji kierowniczych związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o którym mowa w art. 31 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz. U. z 2005 r. Nr 14, poz. 114 z późn. zm.);
  • 11) oświadczenie, że kandydat wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych do celów związanych z przeprowadzanym konkursem (Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 z późn. zm.) oraz na posługiwanie się treściami Koncepcji Programowo-Organizacyjnej kandydata w trakcie posiedzeń Komisji Konkursowej na wyłonienie kandydata na stanowisko dyrektora;
  • 12) dokumenty i oświadczenia należy składać w języku polskim, a dokumenty obcojęzyczne powinny być przetłumaczone na język polski przez tłumacza przysięgłego. Kopie dokumentów wymienionych w pkt 5 i 6 kandydat powinien opatrzyć na każdej stronie oświadczeniem o następującej treści: "Oświadczam, że niniejszy dokument jest zgodny z oryginałem" oraz datą i własnoręcznym podpisem. Pozostałe dokumenty i oświadczenia powinny być własnoręcznie podpisane przez kandydata.
  • 13) adres do korespondencji elektronicznej.

3. Wszelkie sporządzone osobiście przez kandydata dokumenty winny być własnoręcznie podpisane.

4. Oferty należy składać w sekretariacie Wydziału Kultury i Dziedzictwa Urzędu Miasta Poznania, pl. Kolegiacki 17, pok. 257, w nieprzekraczalnym terminie do dnia 10.01.2014 r. włącznie (do godz. 15), w zamkniętych kopertach opatrzonych adnotacją KONKURS NA KANDYDATA NA STANOWISKO DYREKTORA GALERII MIEJSKIEJ "ARSENAŁ" W POZNANIU, z podanym wewnątrz adresem zwrotnym wraz z numerem telefonu kontaktowego i adresem elektronicznym kandydata. Za datę złożenia oferty uważa się datę wpływu do Wydziału Kultury i Dziedzictwa Urzędu Miasta Poznania. Oferty, które wpłyną po tym terminie, nie będą poddane procedurze konkursowej.

5. Do przeprowadzenia postępowania konkursowego Prezydent powoła Komisję Konkursową, zgodnie z art. 16. ust. 4 ustawy z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (t.j. Dz. U. z 2012 r. poz. 406) i określi tryb jej pracy.

6. Konkurs zostanie przeprowadzony w 2 etapach: I etap - sprawdzenie ofert pod względem formalnym bez udziału kandydatów i II etap - rozmowy kwalifikacyjne z kandydatami spełniającymi wymagania formalne. O terminie i miejscu przeprowadzenia rozmów kandydaci zostaną poinformowani indywidualnie.

7. Korespondencja z uczestnikami konkursu odbywać się będzie wyłącznie drogą elektroniczną na adres wskazany przez kandydata we wniosku.

8. Zwrot dokumentów złożonych do konkursu nastąpi po 2 miesiącach po zakończeniu i ogłoszeniu wyniku.

9. Informacja o wyniku konkursu - protokół końcowy z posiedzenia Komisji konkursowej zostanie zamieszczony na stronie internetowej UMP, jako załącznik przy zarządzeniu powołującym Komisję konkursową do spraw wyboru kandydata na stanowisko dyrektora Galerii Miejskiej "Arsenał" w Poznaniu. 

10. Przewidywany termin rozpatrzenia wniosków oraz zakończenia postępowania konkursowego: 20 lutego 2014 roku.

11. Postępowanie konkursowe odbywa się z uwzględnieniem przepisów o dostępie do informacji publicznej.

12. Informację o warunkach organizacyjno-finansowych działalności Galerii Miejskiej "Arsenał" w Poznaniu kandydaci na stanowisko dyrektora mogą uzyskać w siedzibie instytucji: Poznań, Stary Rynek 6 (sekretariat Instytucji), tel.: 61 852 95 02 - od poniedziałku do piątku w godz. 900-1500 oraz w Wydziale Kultury i Dziedzictwa Urzędu Miasta Poznania, tel.: 61 878 54 55.

13. Kandydat wyłoniony w konkursie może zostać powołany na stanowisko dyrektora Galerii Miejskiej "Arsenał" w Poznaniu na okres od 3 do 7 lat.