grafika z logotypem Biuletynu Miejskiego

Biuletyn Miejski

Za rok szybciej Czechosłowacką

Poznańskie Inwestycje Miejskie startują 20 września z budową tunelu i nowego układu drogowego w ciągu ul. Czechosłowackiej. Za rok nie trzeba będzie już stać w korku na zamkniętym przejeździe kolejowym. Do tego czasu trzeba będzie jeździć objazdami.

Organizacja ruchu po zamknięciu ul. Czechosłowackiej - grafika artykułu
Organizacja ruchu po zamknięciu ul. Czechosłowackiej

Ponad rok temu ruszyły prace na trasie kolejowej do Wrocławia. Wykorzystując tę kolejową inwestycję Miasto chce przebudować dotychczasowy przejazd dla samochodów przy stacji Poznań Dębiec. Rozstrzygnięto już przetarg i prace mają ruszyć 20 września. W ich efekcie wyremontowana zostanie ul. Czechosłowacka na odcinku od skrzyżowania z ul. Modrzewiową do skrzyżowania z ul. Łozową. Natomiast w miejsce przejazdu kolejowego powstanie tunel dla samochodów. - Dzięki tej inwestycji zlikwidujemy korki oraz poprawimy bezpieczeństwo dla kierowców i pieszych - mówił Kazimierz Skałecki, wiceprezes spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie, które zrealizują przedsięwzięcie.  Przebudowa ul. Czechosłowackiej, której wykonawcą jest firma STRABAG polegać będzie na budowie tunelu dla ruchu samochodowego pod torami kolejowymi, częściowej wymianie infrastruktury podziemnej, wzmocnieniu i wymianie nawierzchni ulicy Czechosłowackiej wraz z przebudową skrzyżowań oraz na budowie sygnalizacji świetlnych. Całkowity koszt inwestycji wynosi 75 mln zł, a zakończenie robót przewidywane jest na 30 listopada 2015 roku. Budowa tunelu pod samym torowiskiem kolejowym zrealizowana będzie przez wykonawców wybranych przez PKP, ten odcinek koleje sfinansują ze swoich funduszy.  

Organizacja ruchu

W sobotę 20 września nastąpi całkowite zamknięcie ulicy Czechosłowackiej na odcinku od skrzyżowania z ul. Świerkową do skrzyżowania z ul. Łozową. Ruch kołowy odbywał się będzie objazdem ulicami: Górecką, Jesionową, Opolską, 28 Czerwca 1956 r., Dolną Wildą zgodnie z oznakowaniem. Możliwy będzie dojazd do posesji dla mieszkańców zamkniętego odcinka ulicy oraz będzie utrzymany przejazd poprzeczny przez ul. Czechosłowacką w ciągu ulic Opolskiej i 28 Czerwca 1956 r. Dojazd do dworca PKP Dębiec będzie możliwy ulicami: Opolską, Jaśminową, Rydzyńską. Ruch pieszy na ul. Czechosłowackiej odbywać się będzie udostępnionym chodnikiem tymczasowym, którego usytuowanie będzie się zmieniać w zależności od zaawansowania robót. Komunikacja autobusowa kursować będzie według rozkładu opracowanego przez ZTM (tutaj link).

Remont na kolei wciąż trwa

Modernizowane 32 km z Poznania do Czempinia, to jeden z etapów remontów mających przyspieszyć podróż między stolicami Wielkopolski i Dolnego Śląska. - Przebudowujemy znajdujące się na trasie obiekty inżynieryjne, a także stawiamy nowe -  mówi Maciej Dutkiewicz z zespołu prasowego Polskich Linii Kolejowych S.A., inwestora przedsięwzięcia. Oprócz nowego torowiska po którym pociągi będą mogły jeździć z prędkością do 160 km/h, całkowicie przebudowane zostaną stacje w Czempiniu, Mosinie, Luboniu i Puszczykówku, a także przystanki osobowe w Iłowcu, Drużynie Poznańskiej, Puszczykowie i Poznaniu Dębcu. Powstaną też ekrany akustyczne, przejazdy kolejowe, przejścia dla zwierząt i wiadukty kolejowe. Całość prac ma zakończyć się w 2015 roku i pochłonie ponad 940 mln zł.

Jan Gładysiak