Biuro Rady Miasta jest komórką organizacyjną Urzędu Miasta Poznania, która zapewnia obsługę administracyjno-organizacyjną Rady Miasta Poznania i jej komisji oraz Przewodniczącego Rady. Udziela radnym wszelkiej pomocy w wykonywaniu ich mandatu.
Zadania Biura zostały skatalogowane w Regulaminie Organizacyjnym Biura Rady Miasta - należy do nich m.in.:
- obsługa organizacyjna radnych, sesji, posiedzeń komisji Rady i innych debat w ramach pracy Rady,
- prowadzenie rejestru uchwał Rady,
- zapewnienie realizacji zasad dostępności cyfrowej i jawności działań Rady,
- udostępnianie informacji publicznej w zakresie właściwości Biura,
- obsługa skarg, wniosków i petycji kierowanych do Rady,
- prowadzenie ewidencji protokołów sesji Rady i posiedzeń komisji,
- przyjmowanie obywatelskiej inicjatywy uchwałodawczej,
- prowadzenie rejestru projektów uchwał,
- prowadzenie rejestru skarg i wniosków rozpatrywanych przez Radę,
- prowadzenie rejestru interpelacji i zapytań radnych,
- publikacja danych w Biuletynie Informacji Publicznej w zakresie właściwości Biura,
- prowadzenie księgi osób uhonorowanych tytułami honorowymi Miasta Poznania,
- przyjmowanie harmonogramu dyżurów radnych,
- przechowywanie zapisu elektronicznego sesji Rady,
- przyjmowanie oświadczeń majątkowych radnych,
- obsługa organizacyjno-finansowa Rady.
Więcej informacji dot. Biura Rady Miasta znajduje się w Biuletynie Informacji Publicznej.