Zadania Biura Rady Miasta

Powiększ tekst

Biuro Rady Miasta jest komórką organizacyjną Urzędu Miasta Poznania, która zapewnia obsługę administracyjno-organizacyjną Rady Miasta Poznania i jej komisji oraz Przewodniczącego Rady. Udziela radnym wszelkiej pomocy w wykonywaniu ich mandatu. 

Zadania Biura zostały skatalogowane w Regulaminie Organizacyjnym Biura Rady Miasta - należy do nich m.in.:

  1. obsługa organizacyjna radnych, sesji, posiedzeń komisji Rady i innych debat w ramach pracy Rady,
  2. prowadzenie rejestru uchwał Rady,
  3. zapewnienie realizacji zasad dostępności cyfrowej i jawności działań Rady,
  4. udostępnianie informacji publicznej w zakresie właściwości Biura,
  5. obsługa skarg, wniosków i petycji kierowanych do Rady,
  6. prowadzenie ewidencji protokołów sesji Rady i posiedzeń komisji,
  7. przyjmowanie obywatelskiej inicjatywy uchwałodawczej,
  8. prowadzenie rejestru projektów uchwał,
  9. prowadzenie rejestru skarg i wniosków rozpatrywanych przez Radę, 
  10. prowadzenie rejestru interpelacji i zapytań radnych,
  11. publikacja danych w Biuletynie Informacji Publicznej w zakresie właściwości Biura,
  12. prowadzenie księgi osób uhonorowanych tytułami honorowymi Miasta Poznania,
  13. przyjmowanie harmonogramu dyżurów radnych,
  14. przechowywanie zapisu elektronicznego sesji Rady,
  15. przyjmowanie oświadczeń majątkowych radnych,
  16. obsługa organizacyjno-finansowa Rady.

Więcej informacji dot. Biura Rady Miasta znajduje się w Biuletynie Informacji Publicznej.

Drukuj tekst
Pokaż kod QR