Będą budować przy ul. Opolskiej
Docelowo mają tam powstać 304 mieszkania komunalne. W tym roku ruszy budowa dwóch pierwszych bloków przy ul. Opolskiej od strony ul. Sempołowskiej. Radni z Komisji Gospodarki Komunalnej i Polityki Mieszkaniowej zaopiniowali pozytywnie wniosek ZKZL o wniesienie aportem do spółki terenów potrzebnych do inwestycji. Drugi etap budowy ruszy, kiedy zostanie uregulowana kwestia odpływu wód opadowych z tego terenu. Planowane ukończenie całej inwestycji to rok 2020.
Radni podczas posiedzenia komisji zajęli się też 90% bonifikatą dla Wielkopolskiej Izby Budownictwa, która chce rozbudować prowadzony przez siebie Zespół Szkół Budowlanych przy ul. Grunwaldzkiej. Ma tam powstać dodatkowe piętro, bursa i hala sportowa. Jednak radni odstąpili od opiniowania tego projektu. Podobnie nie zaopiniowali projektu dotacji dla ogródków działkowych. Przewiduje on, że 250 tys. zł dotacji mogło by być rozdysponowane dla inwestycji w infrastrukturę na terenie rodzinnych ogródków działkowych. Radni poprosili o doprecyzowanie niektórych przepisów tego projektu uchwały. Bez opinii komisji pozostała też uchwała o Programie Rowerowym na lata 2017-2020 z perspektywą do 2025 roku. Stało się tak z powodu braku kworum.
Pozytywnie natomiast zaopiniowano uchwałę wprowadzającą darmowe przejazdy komunikacją zbiorową z powodu smogu. Projekt prezydenta przewidywał, że w sytuacji przekroczenia poziomu zanieczyszczenia 200 mg/m3 kierowca z ważnym dowodem rejestracyjnym mógłby za darmo podróżować transportem publicznym po strefie A, zabierając ze sobą jednego pasażera. Taka sytuacja miała by miejsce kiedy przekroczenie granicy zanieczyszczenia było by dzień wcześniej i prognoza na następny dzień przewidywała by również podobny poziom zanieczyszczenia. Darmowy transport obowiązywał by od g. 3.00 do północy. Te trzy godziny przerwy potrzebne by były na dokonanie kolejnych pomiarów zanieczyszczenia.
Radni zaakceptowali ten projekt zmienili jednak ważną rzecz. Po zmianie w sytuacji przekroczenia normy za darmo będą mogli podróżować wszyscy mieszkańcy Poznania, a nie tylko kierowcy.
Jan Gładysiak/biuletyn.poznan.pl
Zobacz również
Ulice i chodniki na Osiedlu Szczepankowo-Spławie-Krzesinki
Jak zarządzać zabytkowymi fortami?
Pyrkon - poznańska marka