Dwie oferty budowy tramwaju na Naramowice
Poznańskie Inwestycje Miejskie otworzyły koperty z ofertami od firm zainteresowanych budową tramwaju na Naramowice. Zgłosiły się dwa konsorcja.
Realizację pierwszego etapu tej wyczekiwanej przez mieszkańców, najważniejszej inwestycji w północnej części Poznania, konsorcjum, w którego skład wchodzą firma Gülermak z Ankary oraz Mosty Łódź i Gülermak Sp. z o.o., wyceniło na prawie 380 mln zł. To ok. 15 proc. więcej niż na realizację inwestycji przewidział zamawiający. Droższa oferta, złożona przez konsorcjum spółek Torpol z Poznania i Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor z Zawiercia, opiewa na około 490 mln zł.
Oba konsorcja zadeklarowały udzielenie 96-miesięcznej gwarancji i skrócenie terminu wykonania części tramwajowej o 3 miesiące. Obecnie trwa analiza złożonych ofert.
Inwestycja ma być prowadzona w formule "projektuj - buduj" co oznacza, że wykonawca będzie zobowiązany do sporządzenia projektu budowlanego, projektów wykonawczych, dokumentacji powykonawczej oraz uzyskania wszelkich niezbędnych decyzji, zezwoleń i pozwoleń oraz do wykonania wszystkich robót budowlanych zgodnie z zakresem Planu Funkcjonalno-Użytkowego oraz wypełnienia wszelkich innych obowiązków w nim zawartych.
Zgodnie z założeniami opublikowanymi w ogłoszeniu przetargowym roboty budowlane powinny zakończyć się do końca roku 2021, a uruchomienie tramwaju planowane jest na wiosnę 2022 roku. W ciągu czterech lat powstanie trasa tramwajowa, zbudowany lub przebudowany zostanie układ drogowy w rejonie ul. Naramowickiej, od skrzyżowania z ul. Słowiańską/Szelągowską/Wilczak do ul. Błażeja, a węzeł drogowy Nowa Naramowicka wraz z wiaduktem dla tramwajów zostanie wybudowany w rejonie skrzyżowania ul. Naramowickiej z ul. Lechicką (droga krajowa nr 92).
Przetarg na wykonawcę trasy tramwajowej z Wilczaka na Naramowice dotyczył pierwszego etapu tej inwestycji. W ramach etapu drugiego tramwaj pojedzie od pętli Wilczak, przez ul. Szelągowską i Garbary do skrzyżowania z ul. Estkowskiego.
RB, jg
Zobacz również
Cytadela bez monitoringu
Parkowanie na ulicy Taczaka
Projekt planu ogólnego dla Poznania