Koniec sezonu roweru miejskiego
W systemie zarejestrowało się w tym roku niemal 50 tysięcy nowych użytkowników, a całkowita liczba zarejestrowanych w PRM osób zbliżyła się do 150 tysięcy.
Średni czas jednego wypożyczenia Poznańskiego Roweru Miejskiego w kończącym się sezonie to 16 minut i 14 sekund.
- Za każdą z tych liczb stoją ludzie, którzy skorzystali z możliwości wypożyczenia roweru miejskiego. To dla nich, a także dla osób, które planują przesiąść się na rower, konsekwentnie rozwijamy system - mówi Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydenta Poznania. - Kończymy siódmy już sezon Poznańskiego Roweru Miejskiego, który corocznie bije kolejne rekordy. W przyszłym roku, oprócz rozwiązań doskonale już znanych, pojawią się nowości: rowery IV generacji, czyli funkcjonujące w systemie bezstacyjnym. Kilkaset nowych rowerów w Poznaniu powinno przełożyć się na jeszcze większe zainteresowanie tym sposobem poruszania się po mieście.
W 2019 roku mieszkańcy i turyści nadal będą mieli do dyspozycji 1200 rowerów III generacji w 109 stacjach, a dodatkowo 435 rowerów IV generacji. Wyznaczonych zostanie 97 stref (w tym strefa obejmująca ścisłe centrum), w których będzie można wypożyczyć i oddać rower najnowszego typu.
- Poznański Rower Miejski dzięki kolejnym rozbudowom staje się coraz bardziej praktycznym środkiem transportu i zyskuje nowych użytkowników. Poznań jest modelowym przykładem systematycznego i racjonalnego rozwoju tej formy komunikacji- wyjaśnia Robert Lech, prezes Nextbike Polska.
Najpopularniejsze stacje Poznańskiego Roweru Miejskiego 2018:
- Półwiejska
- Kórnicka
- Rondo Rataje
- Plac Wiosny Ludów
- Małe Garbary
Najpopularniejsze trasy 2018:
- Os. Sobieskiego do UAM Wydział Nauk Politycznych i Dziennikarstwa
- UAM Wydział Nauk Politycznych i Dziennikarstwa do Os. Sobieskiego
- Półwiejska do Plac Wiosny Ludów
- Rondo Rataje do Os. Oświecenia
- Zielona do Kórnicka
UMP, jg
Zobacz również
Parkowanie na ulicy Taczaka
Projekt planu ogólnego dla Poznania
Hala prawie gotowa