Konsultacje nad przebudową ul. Kolejowej

Nowa asfaltowa jezdnia, równe i szerokie chodniki, miejsca postojowe oraz nasadzenia zieleni to najważniejsze elementy planowanej przebudowy ul. Kolejowej. Rozpoczęły się poświęcone jej konsultacje społeczne.

fot. ZDM - grafika artykułu
fot. ZDM

Ulica Kolejowa jest jedną z najważniejszych ulic osiedla Św. Łazarz, a jej przebudowa to priorytetowa inwestycja planowana w tej części miasta. Dzięki niej piesi zyskają wygodne, bezpieczne chodniki, a kierowcy oraz rowerzyści równą, cichą jezdnię. Istniejący bruk zostanie wykorzystany do budowy miejsc postojowych i zjazdów. Projekt uzupełniają nasadzenia drzew, montaż oświetlenia i małej architektury.

Od poniedziałku 25 listopada mieszkańcy zainteresowani tematem przebudowy ul. Kolejowej mogą podzielić się swoimi opiniami na temat zaprezentowanej koncepcji. Uruchomiony został adres poczty elektronicznej kolejowa@zdm.poznan.pl, na który można będzie przesyłać uwagi, pytania i propozycje zmian. Konsultacje społeczne potrwają do 8 grudnia br.

W ramach konsultacji 28 listopada br. odbędzie się spotkanie z mieszkańcami o godzinie 17:00 w XXXVII Liceum Ogólnokształcącym przy ul. Potockiej 38.Zaplanowano je w formule bezpośrednich rozmów z przedstawicielami  ZDM, jednostek miejskich i projektantów. Na sali ustawione zostaną stoły, przy których mieszkańcy będą mogli zapoznać się ze szczegółami koncepcji, wymieniać uwagi i sugestie z sąsiadami oraz zaproszonymi specjalistami.  Zgłoszone uwagi i propozycje zmian zostaną spisane. Dyskusję poprzedzi prezentacja najważniejszych założeń inwestycji. Przyjęta formuła spotkania ma na celu zebranie jak największej liczby merytorycznych opinii na temat rozwiązań zaproponowanych w koncepcji. Mieszkańcom pozwoli natomiast uzyskać wyczerpujące informacje na temat wszystkich zagadnień związanych z przebudową ul. Kolejowej.

Zakres przebudowy obejmuje odcinek ul. Kolejowej od skrzyżowania z ul. Klaudyny Potockiej do ul. Gąsiorowskich. W koncepcji, będącej przedmiotem konsultacji społecznych zaproponowano następujące rozwiązania projektowe.

Na całej długości projektowanego odcinka przewidziano jezdnię o szerokości 5,5m wraz z obustronnymi chodnikami o szerokości od 2,2m do 3,34m. Przy przebudowie wykorzystany zostanie materiał z rozbiórki istniejącej nawierzchni. Kostka brukowa posłuży do budowy miejsc postojowych i zjazdów, natomiast fragment chodnika po zachodniej stronie ulicy zostanie wykonany częściowo z istniejących płyt granitowych.

ZDM, jg