Kryteria rekrutacji do przedszkoli
Z powodu zmian ustawowych Rada Miasta musiała uchwalić na nowo kryteria rekrutacji do miejskich przedszkoli. Tegoroczny nabór na rok szkolny 2017/2018 ma się rozpocząć w kwietniu. W przypadku tej rekrutacji są dwa rodzaje kryteriów: ustawowe, które są obowiązkowe w całym kraju oraz kryteria, które ustanawia samorząd prowadzący publiczne przedszkola. Tych kryteriów samorządowych jest sześć, pięć pozostaje takie jak było w ubiegłym roku, a jedno ulegnie zmianie. Zlikwidowane będzie to przyznające punkty za fakt, że wniosek dotyczy dziecka 4, 5, 6 letniego, bo zapewnienie miejsc dla takich dzieci jest teraz obowiązkiem ustawowym. Zamiast tego będzie kryterium zgłoszenia do danej placówki w czasie tej samej rekrutacji drugiego dziecka. To kryterium ma przede wszystkim zwiększyć szanse na przebywanie w jednej placówce bliźniąt.
Po zmianach kryteria uchwalone przez samorząd mają wyglądać tak:
- fakt zatrudnienia na umowę o pracę, prowadzenia działalności gospodarczej lub studiowania dziennie przez rodziców lub rodzica samotnie wychowującego (20 pkt.);
- wskazanie preferencji na wybór danej placówki jako pierwszej 50 pkt, jako drugiej 10 pkt, jako trzeciej 0 pkt.;
- rodzeństwo w danym przedszkolu (50 pkt.);
- zgłoszenie do danej placówki w czasie tej samej rekrutacji drugiego dziecka (15 pkt.);
- rozliczanie PIT w Poznaniu przez obu rodziców lub rodzica samotnie wychowującego (20 pkt.);
- kandydat z rodziny objętej nadzorem kuratorskim lub wsparciem asystenta rodziny (60 pkt.);
Kryteria ustawowe, które są stosowane w pierwszej kolejności to:
- pochodzenie dziecka z rodziny wielodzietnej,
- niepełnosprawność dziecka, jednego lub dwóch rodziców,
- rodzic samotnie wychowujący dziecko
- dziecko wychowywane w ramach pieczy zastępczej
Cmentarze do Usług Komunalnych
Radni zdecydowali o zmianie statutu jednostki miejskiej Usługi Komunalne. Teraz oprócz zarządzania miejskimi szaletami i schroniskiem dla zwierząt, będzie także miała w swoich kompetencjach prowadzenie cmentarzy komunalnych. Miasto ma dwa takie cmentarze: na Junikowie i na Miłostowie. Usługi Komunalnej będą zajmować się od strony formalnej całą administracją cmentarzy oraz przyjmowaniem opłat, zaś codziennym zarządzaniem najprawdopodbniej będzie zajmował się zewnętrzny operator. Szczegóły jego wyboru są w tej chwili przygotowywane.
Teraz wszystkim zajmuje się spółdzielnia Universum, której w lipcu kończy się 25-letnia umowa z miastem. Miasto przejmie od niej całą dokumentację związaną z zarządzaniem obiektami cmentarnymi oraz grzebaniem zmarłych. Prezydent ustali też nowy cennik wszystkich opłat przewidzianych na terenie cmentarzy (w tym także opłaty wjazdowe, opłaty dla firm pogrzebowych, kamieniarskich itp.). Pieniądze z opłat cmentarnych będą po tych zmianach wpływały do budżetu miasta, a nie jak do tej pory na konto spółdzielni. Wprowadzenie tych zmian teraz jest konieczne by Usługi Komunalne mogły przygotować się do nowej roli i zawczasu przejąć od spółdzielni wszelką dokumentację. Dzięki temu 1 lipca nie będzie problemu z funkcjonowaniem cmentarzy komunalnych. Do tej pracy usługi planują zatrudnić jedną osobę.
Szkoły do likwidacji
Radni uchwali zamiar likwidacji Szkoły Policealnej nr 19 dla Dorosłych i Szkoły Policealnej nr 19, wchodzących w skład Zespołu Szkół Licealno-Technicznych w Poznaniu przy ul. 28 Czerwca 1956r. nr 352. Kontrowersje wywołały natomiast dwie następne propozycje wyrażenia woli likwidacji, bo jej termin w obu przypadkach to 31 sierpnia 2023 roku. Dotyczy to woli likwidacji LO nr XXII wchodzącego w Zespół Szkół Komunikacji, oraz LO nr XXXIII z oddziałami sportowymi w Zespole Szkół Gimnazjalno-Licealnych przy ul. Wyspiańskiego. Niektórzy radni nie rozumieją dlaczego mają uchwalać wolę likwidacji już teraz, skoro termin jest tak odległy. Pomimo tych wątpliwości Rada Miasta wyraziła wolę likwidacji także tych dwóch szkół.
Jan Gładysiak/biuletyn.poznan.pl
Zobacz również
Ulice i chodniki na Osiedlu Szczepankowo-Spławie-Krzesinki
Jak zarządzać zabytkowymi fortami?
Pyrkon - poznańska marka