Na Golęcinie zagości żużlowa ekstraklasa?
Podczas Komisji Kultury Fizycznej i Turystyki 23 listopada radni rozmawiali o modernizacji stadionu żużlowego w kompleksie na Golęcinie. Projekt ten w dwóch ostatnich latach wygrywał znaczne środki z puli Poznańskiego Budżetu Obywatelskiego. Na przyszły rok środków tą drogą nie udało się pozyskać. Tymczasem prace modernizacyjne trwają, jest już całkowicie wyremontowany tor żużlowy, w jego wnętrzu jest zupełnie nowe boisko, które będzie przeznaczone do futbolu amerykańskiego. Wyremontowano także sporą część trybun instalując nowe krzesełka. W planach pozostaje dalszy remont trybun oraz postawienie masztów z oświetleniem dla obiektu.
Mimo braku pozyskania środków z budżetu obywatelskiego, władze deklarują jednak wsparcie dla remontu. - Prace na stadionie żużlowym trzeba oczywiście dokończyć - zapowiedział Arkadiusz Stasica, zastępca prezydenta Poznania. Prezydenta wsparł radny Marek Sternalski, mówiąc: Musimy dokończyć ten stadion, skoro już to zaczęliśmy, zwłaszcza, że to będzie też szkoła dla poznańskiej drużyny żużlowej. My jako klub będziemy wspierać poprawkę, przekazującą środki na ten cel - obiecał.
Remont może być warto dokończyć także z innego powodu. Jak poinformował Arkadiusz Ładziński, prezes PSŻ Poznań, są obecnie prowadzone zaawansowane rozmowy z klubem Betard Sparta Wrocław. Ten jeżdżący w żużlowej ekstraklasie klub musi wyremontować swój stadion i na czas modernizacji szuka obiektu zastępczego. Jeśli negocjacje uda się zakończyć, być może tym obiektem będzie właśnie stadion na Golęcinie, oczywiście za odpowiednią opłatą. - Jeśli to się uda, to pozwoli nam to na oglądanie w Poznaniu startów żużla na najwyższym światowym poziomie. Była by to wielka promocja żużla w Poznaniu, oraz promocja Poznania, bo żużlowe mecze są transmitowane na żywo - mówił Arkadiusz Ładziński. Liga żużla w Polsce, jest w powszechnej opinii uważana, za najlepszą ligę na świecie. Jeśli negocjacje zakończą się sukcesem to opinia publiczna pozna szczegóły ustaleń.
(jg)
Zobacz również
Pierwszy tramwaj z Bonn już przystosowany
Ulice i chodniki na Osiedlu Szczepankowo-Spławie-Krzesinki
Jak zarządzać zabytkowymi fortami?